Nowa polityka celna USA – szanse i zagrożenia dla polskich przedsiębiorców
"Puls Biznesu" (PB) zwraca uwagę, że cła nałożone przez USA na Unię Europejską spowodują liczne zmiany w międzynarodowym handlu. Eksperci są jednak zdania, że nie wszystkie polskie firmy na tym ucierpią.
"PB" podkreśla, że na nowej polityce celnej mogą skorzystać podmioty obsługujące logistykę, kurierzy i magazyny.
"Generalnie nowa polityka celna to szansa dla podmiotów kompleksowo obsługujących logistykę, ponieważ spowoduje zwiększony popyt na usługi składowania, konfekcjonowania oraz realizacji zamówień, zwłaszcza ze strony platform i sprzedawców, którzy będą omijać bezpośrednie dostawy z Chin do USA" - wyjaśnia "PB".
W ocenie Arkadiusza Filipowskiego, prezesa zarządu Fulfilio, z którym rozmawiał "PB", już teraz widać "zwiększone zainteresowanie chińskich operatorów rozbudową łańcuchów dostaw z wykorzystaniem polskich centrów logistycznych oraz lokalnych partnerów". Według niego wzrośnie znaczenie Polski jako bufora w handlu transkontynentalnym.
W konsekwencji nowej polityki celnej może to pociągnąć za sobą boom na rynku magazynowym i kurierskim. Natomiast straty mogą ponieść lokalni sprzedawcy detaliczni - zauważa "Puls Biznesu".
Polecany artykuł:
