Jak wyjaśnił prezes PKN Orlen, wprowadzenie nowego formatu sprzedaży detalicznej i rozszerzenie oferty pozapaliwowej związane jest z wcześniejszym przejęciem przez koncern spółki Ruch.
„W związku z tym zaczęliśmy proces inwestycyjny, który ma zmienić tę firmę, nadać dynamikę rozwoju tej firmy. Zaczęliśmy inwestować, jako Orlen, w nowe formaty sprzedaży detalicznej” – powiedział Obajtek podczas konferencji prasowej w pierwszym punkcie „Orlen w ruchu”. Zapowiedział, że jeszcze w tym roku powstanie ok. 40 placówek tego formatu w całej Polsce.
„W ciągu czterech lat, czterech i pół, powstanie ok. 900 takich punktów sprzedaży pozapaliwowej, czyli bardzo mocny rozwój, dynamiczny, właśnie segmentu detalu” – oświadczył prezes PKN Orlen.
Dodał, iż koncern przewiduje z rozwoju tego segmentu zysk operacyjny rocznie na poziomie ponad 5 mld zł – obecnie jest to ok. 3 mld zł.
Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej, zapowiedziała, że punkty „Orlen w ruchu” powstaną w najbliższym czasie w Bydgoszczy i we Wrocławiu, a kolejne w Lublinie, Katowicach, Zabrzu i Bytomiu, a także na trasie metra w Warszawie.
„Z uwagą śledzimy wszystkie trendy konsumenckie i ten format powstał właśnie na bazie tych trendów” – podkreśliła Klarecka.
Wariant delta koronawirusa. Niedzielski zapowiada kolejny lockdown