Pekao wprowadza płatność BLIK-iem

2018-06-12 16:18
Bank Pekao S.A.
Autor: materiały prasowe

Od wtorku, 12 czerwca klienci Banku Pekao SA mogą płacić BLIK-iem. To kolejne praktyczne udogodnienie dla klientów, które instytucja wprowadziła w ostatnim czasie. Wcześniej wprowadziła także płatności zbliżeniowe telefonem w technologii HCE oraz potwierdzanie transakcji metodą biometryczną – poinformował w komunikacie Bank Pekao SA.

„Dzięki kodom BLIK w aplikacji PeoPay, klienci Banku Pekao S.A., będą mogli bez konieczności sięgania po kartę lub gotówkę, płacić za zakupy w terminalu POS w każdym z 290 000 sklepów w całym kraju, w sklepach internetowych oferujących płatność BLIK, a w końcu bezprowizyjnie wypłacać gotówkę z 19 000 bankomatów w całej Polsce (w tym z ponad 1720 bankomatów Banku Pekao S.A.). Ponadto do końca tego roku zostanie wprowadzona możliwość dokonywania przelewu na numer telefonu do innego użytkownika BLIK” – czytamy w komunikacie.

Jak uruchomić funkcję BLIK?

Jak informuje Pekao SA, uruchomienie funkcji BLIK w aplikacji PeoPay będzie niesłychanie proste. Klienci już posiadający aplikację PeoPay powinni zaktualizować aplikację.

Po aktualizacji na ekranie ich smartfonów pojawi się informacja o możliwości włączenia funkcji BLIK. W przypadku nowych klientów banku otwierających konto i pobierających aplikację, opcja BLIK pojawi się automatycznie w aplikacji PeoPay. Funkcja płatności BLIK zostanie udostępniona na wszystkich telefonach, na których działa aplikacja PeoPay (smartfony z system Android i iOS).

Jak płacić BLIK-iem?

Przy każdej transakcji BLIK konieczne jest wygenerowanie w aplikacji PeoPay jednorazowego kodu, przepisanie go do teminalu, bankomatu lub na stronie internetowej, a potem potwierdzenie transakcji w telefonie za pomocą PIN-u lub biometrii. Każdy kod BLIK jest ważny przez 2 minuty, potem trzeba wygenerować kolejny. Kolejnym zabezpieczeniem jest limit dla płatności za zakupy oraz dla wypłat z bankomatu (limit dla tych operacji można też zmienić w aplikacji).

– Bank Pekao był i będzie w awangardzie technologii bankowych. Rozwijanie usług opartych na FinTech stanowi jeden z filarów naszej strategii. W najbliższych miesiącach będziemy wprowadzać kolejne rozwiązania i funkcjonalności, które zapewnią naszym klientom największą wygodę i elastyczność w zarządzaniu pieniędzmi – powiedział Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.

Źródło: Pekao SA

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE