„Dzięki kodom BLIK w aplikacji PeoPay, klienci Banku Pekao S.A., będą mogli bez konieczności sięgania po kartę lub gotówkę, płacić za zakupy w terminalu POS w każdym z 290 000 sklepów w całym kraju, w sklepach internetowych oferujących płatność BLIK, a w końcu bezprowizyjnie wypłacać gotówkę z 19 000 bankomatów w całej Polsce (w tym z ponad 1720 bankomatów Banku Pekao S.A.). Ponadto do końca tego roku zostanie wprowadzona możliwość dokonywania przelewu na numer telefonu do innego użytkownika BLIK” – czytamy w komunikacie.
Jak uruchomić funkcję BLIK?
Jak informuje Pekao SA, uruchomienie funkcji BLIK w aplikacji PeoPay będzie niesłychanie proste. Klienci już posiadający aplikację PeoPay powinni zaktualizować aplikację.
Po aktualizacji na ekranie ich smartfonów pojawi się informacja o możliwości włączenia funkcji BLIK. W przypadku nowych klientów banku otwierających konto i pobierających aplikację, opcja BLIK pojawi się automatycznie w aplikacji PeoPay. Funkcja płatności BLIK zostanie udostępniona na wszystkich telefonach, na których działa aplikacja PeoPay (smartfony z system Android i iOS).
Jak płacić BLIK-iem?
Przy każdej transakcji BLIK konieczne jest wygenerowanie w aplikacji PeoPay jednorazowego kodu, przepisanie go do teminalu, bankomatu lub na stronie internetowej, a potem potwierdzenie transakcji w telefonie za pomocą PIN-u lub biometrii. Każdy kod BLIK jest ważny przez 2 minuty, potem trzeba wygenerować kolejny. Kolejnym zabezpieczeniem jest limit dla płatności za zakupy oraz dla wypłat z bankomatu (limit dla tych operacji można też zmienić w aplikacji).
– Bank Pekao był i będzie w awangardzie technologii bankowych. Rozwijanie usług opartych na FinTech stanowi jeden z filarów naszej strategii. W najbliższych miesiącach będziemy wprowadzać kolejne rozwiązania i funkcjonalności, które zapewnią naszym klientom największą wygodę i elastyczność w zarządzaniu pieniędzmi – powiedział Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.
Źródło: Pekao SA