Anna Pawlak-Kuliga, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, w latach 2002 - 2008 była zatrudniona w firmach Pro-Market LTD i Regus. Z Grupą Ikea związała się w 2008 r., kiedy to rozpoczęła pracę w Wielkiej Brytanii na stanowisku business navigation managera (menadżera nawigacji biznesowej) na rynki UK&IE. W 2011 r. została country business navigation managerem w Polsce. Od 2013 r. jest wiceprezeską Ikea Retail. Należy także do zarządu spółki Ikea Property, która specjalizuje się w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi. Ponadto od 2013 r. zasiada w radzie nadzorczej spółki Ikea Distribution Services, która „zarządza magazynami i logistyką, organizuje sieci transportu, kontroluje jakość przewożonych towarów oraz zajmuje się administracją celną".
Przeczytaj również: Ikea wycofuje ze sprzedaży sześć produktów. Sprawdź, czy są u ciebie w domu
Awans Pawlak-Kuligi na stanowisko prezeski będzie wiązał się z przesunięciem dotychczasowej szefowej polskiej Ikea Retail, Evelyn Higler, do Szwecji.
Jak informuje Puls Biznesu, w Polsce znajduje się obecnie dziewięć sklepów z sieci Ikea. Rocznie generują przychody na poziomie 3 mld złotych, jednak długoterminowa strategia Grupy Ikea zakłada otwarcie nowych sklepów i powiększenie rocznych przychodów do ok. 16 mld zł rocznie w 2035 roku.
Zgodnie z trendami obowiązującymi w handlu, Ikea planuje nie tylko inwestycje w salony stacjonarne, ale także – rozwój sprzedaży wielokanałowej, która umożliwia klientowi zintegrowanie działań offline i online. PB ustalił, że zmiany umożliwią m.in. zakup mebli przez internet, a w 2017 r. powstanie placówka Ikei w Lublinie.
Źródła: ikea.com, kariera.pb.pl, linkedin.com