Do Biedronki trafiła niewłaściwie oznakowana partia piwa Carlzberg Pilsner Premium 500 ml. Według etykiety piwo miało być bezalkoholowe, ale wielu klientów, którzy sięgnęli po piwo z nadzieją na trzeźwą imprezę, po kilku łykach odczuło przyjemne szumienie w głowie. Okazało się, że na butelki trafiła niewłaściwa etykieta główna, a piwo "bezalkoholowe" w rzeczywistości zawierało alkohol w ilości 5,0 proc. obj. Jednocześnie tylna etykieta była prawidłowa i ostrzegała przed zawartością etanolu. GIS wycofał produkt.
- Główny Inspektor Sanitarny został poinformowany o prowadzonym przez producenta wycofaniu niewłaściwie oznakowanych butelek piwa Carlsberg Pilsner Premium 500 ml. W wyniku błędu na linii produkcyjnej do niektórych butelek zastosowano niewłaściwą etykietę główną, która sugeruje, że jest to produkt bezalkoholowy, podczas gdy zawiera on alkohol w ilości 5,0% obj. Etykieta tylna jest prawidłowa, zawarte na niej informacje wskazują, że jest to produkt z zawartością alkoholu - poinformował GIS.
Szczegóły dotyczące produktu:
- Nazwa produktu: Carlsberg Pilsner Premium 500 ml
- Dystrybutor: Carlsberg Polska Sp. z o.o., ul. Krakowiaków 34 02-255 Warszawa
- Wycofaniu podlega piwo Carlsberg Pilsner Premium w butelkach o poj. 500 ml o numerach partii i dacie minimalnej trwałości: LPL03L/215, 30.04.22 wskazane godziny na butelce od 10:05 do 10:27
Jak informuje GIS, producent niezwłocznie po otrzymaniu informacji o pomyłce powstałej podczas etykietowania poinformował odbiorcę, który otrzymał błędnie oznakowany produkt tj. Jeronimo Martins Polska S.A. o konieczności zablokowania sprzedaży wadliwego towaru.
- Powyższa wada zaistniała z powodu błędu na linii produkcyjnej. W wyniku szczegółowej analizy oraz weryfikacji monitoringu, potwierdziliśmy, że wada dotyczy 1300 butelek piwa. W przypadku dokonania zakupu produktu ze wskazanej powyżej partii prosimy Państwa o kontakt z infolinią Carlsberg Polska pod numerem telefonu 801 888 333 (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora) w celu ustalenia wymiany lub zwrotu wadliwego towaru. Informujemy również, że są Państwo uprawnieni do zwrotu tego produktu w sklepie, w którym Państwo dokonali zakupu. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, które może spowodować zaistniała sytuacja - poinformowała Beata Ptaszyńska-Jedynak, Dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska sp. z o.o.
Carlsberg poprosił Biedronkę o umieszczenie w punktach sprzedaży komunikatów dla konsumentów informujących o zaistniałej sytuacji oraz możliwości zwrotu produktu. Organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej monitorują proces wycofania produktu.