Coraz więcej podróżnych kupuje bilety online. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2017 r. 41 proc. pasażerów podczas zakupu biletów skorzystało ze strony intercity.pl i aplikacji IC Mobile Navigator. W analogicznym okresie ubiegłego roku liczba osób nabywających bilety w ten sposób wyniosła 39 proc. - podaje PKP Intercity.
Zobacz również: Wakacyjne połączenia PKP Intercity. 400 pociągów rusza w Polskę i Europę
Bez wychodzenia z domu
Największą zaletą kupowania biletów przez Internet lub aplikację mobilną jest możliwość zrealizowania transakcji w dowolnym czasie i miejscu – bez konieczności wychodzenia z domu czy oczekiwania. Na stronie intercity.pl można znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące rozkładu jazdy, alternatywnych połączeń, zestawienia pociągów, frekwencji czy punktualności składów. Dzięki aplikacji mobilnej podróżni mogą kupić bilet nawet na 5 min. przed odjazdem.
- Pasażerowie chwalą zakup biletu przez Internet. Podkreślają, że zajmuje to nie więcej niż kilka minut. Można go wydrukować lub zapisać na urządzeniu mobilnym np. telefonie czy tablecie. Samo sprawdzenie biletu kupionego online jest również proste – za pomocą urządzenia wystarczy tylko zeskanować zawarty na ekranie kod – mówi Grzegorz Malczewski, kierownik pociągu PKP Intercity.
Źródło: PKP Intercity