
PKP Intercity świętuje 1000-lecie koronacji Bolesława Chrobrego
PKP Intercity dołącza do obchodów 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego, prezentując pasażerom wyjątkową lokomotywę oraz szereg inicjatyw promujących historię Polski. Z tej okazji narodowy przewoźnik ozdobił jedną ze swoich lokomotyw Griffin EU200 wizerunkiem pierwszego króla Polski. Symboliczne malowanie lokomotywy to element szerokiej kampanii mającej na celu uczczenie wydarzenia, które miało kluczowe znaczenie dla kształtowania polskiej państwowości.
Specjalna lokomotywa wyruszyła w trasę 18 kwietnia i przez cztery tygodnie będzie obsługiwała pociąg IC Zielonogórzanin relacji Zielona Góra Główna – Warszawa Wschodnia. Przewoźnik liczy, że dzięki tej wyjątkowej inicjatywie uda się przyciągnąć uwagę podróżnych do historycznej symboliki wydarzenia sprzed tysiąca lat.
– W taki oto sposób chcemy promować polską historię wśród pasażerów PKP Intercity. A było ich w zeszłym roku niemal 80 milionów. – podkreślił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.
– Historia opowiedziana graficznie na lokomotywie to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi oraz zainteresowanie ważnym tematem milionów pasażerów korzystających z oferty PKP Intercity. – dodał Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Promocyjna pula 1 miliona biletów – jak skorzystać z oferty
PKP Intercity uruchomiło sprzedaż aż 1 miliona biletów w specjalnej promocji, z cenami zaczynającymi się już od 49 złotych. Inicjatywa jest elementem obchodów 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego i potrwa przez najbliższy rok. Promocyjna pula obejmuje wszystkie rodzaje pociągów – od TLK po ekspresowe składy Pendolino.
Dzięki tej ofercie, bilety na popularnych trasach można kupić nawet o 70% taniej. Dla przykładu, standardowa cena biletu na przejazd Pendolino z Warszawy do Trójmiasta wynosi około 169 zł. W ramach promocji koszt takiego biletu wynosi jedynie 49 zł.
Dodatkowym atutem promocji jest bezpłatny powrót z koncertu „Tysiąclecie Korony Polskiej”, który odbędzie się 27 kwietnia w Warszawie. Warunkiem skorzystania z darmowego przejazdu powrotnego jest okazanie biletu do stolicy, rezerwacji miejsca oraz potwierdzenia uczestnictwa w koncercie.
Królewskie menu w WARS i atrakcje dla pasażerów
WARS, spółka gastronomiczna PKP Intercity, również włączyła się w jubileuszową kampanię, serwując specjalne menu inspirowane epoką pierwszego króla Polski. Pod hasłem „20 zł z Chrobrym – podróżuj i smakuj historię” przygotowano zestawy, które łączą kulinarną tradycję z elementami współczesnej rozrywki. W menu znalazły się „Śniadanie Królewskie”, „Zestaw Rycerski” oraz deser „Słodka Korona”.
Na pasażerów czekają też limitowane kubki z kodem QR, który prowadzi do treści edukacyjnych na specjalnym landing page’u. Dodatkową atrakcją jest quiz „Czy znasz króla Bolesława?”, dostępny w mediach społecznościowych WARS.
Polecany artykuł: