Dobrą opinię na temat dyskontów takich jak Biedronka, Lidl czy Kaufland ma 45 proc. ankietowanych. Ich wizerunek w oczach Polaków jest znacznie lepszy niż sklepów osiedlowych, które z wynikiem 19 proc. zajęły drugie miejsce w zestawieniu. Na trzecim miejscu pod względem wizerunkowym konsumenci wskazali supermarkety oraz hipermarkety. Sieci typu Auchan, Carrefour czy Tesco pozytywnie oceniło 16 proc. zapytanych.
Zobacz także: Podatek handlowy. Jest nowa propozycja! Kto się ucieszy, a kto ma się martwić?
Jako trzy najbardziej godne zaufania marki sieci handlowych, uczestnicy badania wskazali Biedronkę (65 proc.), Lidl (48 proc.) oraz Kaufland (35 proc.).
Prawie połowa uczestników badania stwierdziła, że w ostatnich latach nastąpiła poprawa w podejściu sklepów do klienta. Jedna czwarta Polaków twierdzi, że nie dostrzega żadnej zmiany. Zdaniem 12 prac. badanych nastawienie supermarketów wobec klientów uległo pogorszeniu.
Źródło: Dlahandlu.pl