Przez ten popularny kosmetyk jej twarz zrobiła się... zielona

i

Autor: East News

Polacy wracają do biur i dlatego kupują kosmetyki?

2020-06-01 14:44

Rząd powoli znosi wprowadzone ponad dwa miesiące temu obostrzenia, otwierają się zakłady kosmetyczne, fryzjerzy i restauracje. Wielu pracowników wraca również do biur. Taki stan rzeczy sprawił, że rynek kosmetyczny odżył, a Polacy ruszyli po zakupy szminek, podkładów czy korektorów pod oczy.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen w przedostatnim tygodniu maja sprzedaż kosmetyków do makijażu twarzy wzrosła aż o 169 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Rośnie także sprzedaż produktów do oczu (wzrost o 160 proc.).

Czytaj również: Nie będzie 1000 plus na wakacje? Nowa propozycja bonu 300 plus

- Trzycyfrowy wzrost sprzedaży kosmetyków przy jednoczesnym spadku wartości sprzedaży całego koszyka potwierdza, że mamy do czynienia z efektem szminki - mówi cytowana przez "Rzeczpospolitą" Ewa Rybołowicz dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Efekt szminki to twierdzenie, zakładające, że w okresach kryzysów gospodarczych funkcjonuje mechanizm polegający na całkowitej zmianie preferencji konsumentów, zmniejsza się konsumpcja dóbr luksusowych o dużej wartości, a wzrasta konsumpcja dóbr luksusowych o relatywnie mniejszej wartości np. zmniejsza się wolumen sprzedaży luksusowych samochodów, a wzrasta sprzedaż drogich kosmetyków.

Zobacz też: Niebezpieczne zabawki? Szokujący raport UOKiK

Trudno przewidywać czy wzrosty sprzedaży kosmetyków wynikają z coraz częstszego wychodzenia Polaków z domów i stopniowego wracania do pracy stacjonarnej w biurach. Należy podkreślić, że to właśnie w maju popularna drogeria Rossmann ogłosiła swoją flagową akcję promocyjną - 55 proc. na kosmetyki do makijażu. Jak co roku cieszyła się ona ogromną popularnością, a wszyscy miłośnicy makijażowych trendów mogli uzupełnić swoje kosmetyczne zapasy.  

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj

Dlaczego cena truskawek jest dwa razy wyższa niż rok temu

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze