Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen w przedostatnim tygodniu maja sprzedaż kosmetyków do makijażu twarzy wzrosła aż o 169 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Rośnie także sprzedaż produktów do oczu (wzrost o 160 proc.).
Czytaj również: Nie będzie 1000 plus na wakacje? Nowa propozycja bonu 300 plus
- Trzycyfrowy wzrost sprzedaży kosmetyków przy jednoczesnym spadku wartości sprzedaży całego koszyka potwierdza, że mamy do czynienia z efektem szminki - mówi cytowana przez "Rzeczpospolitą" Ewa Rybołowicz dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Efekt szminki to twierdzenie, zakładające, że w okresach kryzysów gospodarczych funkcjonuje mechanizm polegający na całkowitej zmianie preferencji konsumentów, zmniejsza się konsumpcja dóbr luksusowych o dużej wartości, a wzrasta konsumpcja dóbr luksusowych o relatywnie mniejszej wartości np. zmniejsza się wolumen sprzedaży luksusowych samochodów, a wzrasta sprzedaż drogich kosmetyków.
Zobacz też: Niebezpieczne zabawki? Szokujący raport UOKiK
Trudno przewidywać czy wzrosty sprzedaży kosmetyków wynikają z coraz częstszego wychodzenia Polaków z domów i stopniowego wracania do pracy stacjonarnej w biurach. Należy podkreślić, że to właśnie w maju popularna drogeria Rossmann ogłosiła swoją flagową akcję promocyjną - 55 proc. na kosmetyki do makijażu. Jak co roku cieszyła się ona ogromną popularnością, a wszyscy miłośnicy makijażowych trendów mogli uzupełnić swoje kosmetyczne zapasy.
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj