Prąd nie zdrożeje. Enea gwarantuje stabilne ceny energii elektrycznej w 2019 roku

i

Autor: Shutterstock

Prąd nie zdrożeje. Enea gwarantuje stabilne ceny energii elektrycznej w 2019 roku

2019-04-12 0:00

Widmo podwyżek stałych opłat, w tym za energię elektryczną, zawsze wywołuje w nas obawy, czy budżety domowe sprostają rosnącym kosztom utrzymania. W tym roku klienci indywidualni Enei mogą odetchnąć z ulgą. Ceny prądu pozostaną na tym samym poziomie co w roku ubiegłym. Zapewniają to przyjęte nowe ustawowe regulacje, które mają zastosowanie od 1 stycznia 2019 r.

O dużym wzroście cen energii głośno było pod koniec 2018 r. Polacy z niepokojem śledzili działania rządu w tej sprawie. Podwyżki prądu oznaczałyby bowiem również szybujące w górę ceny towarów i usług. Wielu rodzinom, szczególnie mającym na utrzymaniu kilkoro dzieci, mogłoby być trudno związać koniec z końcem. Strona rządowa zaczęła więc szukać sposobów na uchronienie ich przed tak gwałtownym zwiększeniem wydatków.

Nowe przepisy

Kołem ratunkowym dla gospodarstw domowych okazała się nowelizacja ustawy o podatku akcyzowym. Obniża ona akcyzę na energię elektryczną z 20 zł/MWh do 5 zł/MWh dla wszystkich odbiorców energii elektrycznej w kraju. Wprowadza też obniżenie o 95 proc. stawek opłaty przejściowej będącej elementem opłat za dostarczanie prądu. Jednak dla przeciętnego Kowalskiego najistotniejszym zapisem ustawy jest ustalenie cen energii na poziomie taryf i umów obowiązujących 30 czerwca 2018 r.

Opłaty jak przed rokiem

Do tych regulacji zastosowała się Enea, jeden z największych polskich producentów i sprzedawców energii elektrycznej. Każdy, kto zawarł umowę z tym przedsiębiorstwem na sprzedaż prądu do domu lub mieszkania, może być spokojny o swój portfel. Większość klientów już otrzymała lub w najbliższym czasie otrzyma faktury wystawione na podstawie ubiegłorocznych cen. Klienci Enei nie muszą podejmować żadnych działań. Wszystkie opłaty za prąd w 2019 r. zostaną bowiem dostosowane do obowiązujących od 1 stycznia przepisów. Spółka realizuje zapisy ustawy gwarantującej stabilne ceny prądu przez cały 2019 r. Ustawa gwarantująca stabilne ceny prądu dotyczy nie tylko gospodarstw domowych, ale również pozostałych klientów, takich jak samorządy, firmy, szpitale, hospicja czy domy dziecka. W Enei trwają obecnie intensywne prace nad przygotowaniem rozwiązań umożliwiających zmiany umów również dla tych odbiorców. Nastąpi to poprzez zmianę cen i stawek opłat za energię elektryczną stosowanych w 2019 r. na podstawie ustawy i towarzyszącego jej rozporządzenia.

Pakiet propozycji

Spółka przygotowała wiele udogodnień dla osób, które korzystają z jej usług. W ofercie Enei dla klientów indywidualnych znajduje się wachlarz produktów, które gwarantują niezmienność cen energii na kolejne lata, pomoc fachowców czy też nowoczesne zestawy Smart Home. Korzystając na przykład z Enea Smart, zyskujemy atrakcyjną cenę prądu oraz pakiet nowoczesnych rozwiązań, zabezpieczających nasz dom przed skutkami pożaru, zalania czy włamania oraz zapewniających lepszą kontrolę zużycia energii elektrycznej i cieplnej. Dla osób ceniących ekologiczne rozwiązania firma przygotowała pakiet Enea Eco z możliwością korzystania z pieców elektrycznych, pomp ciepła czy też paneli fotowoltaicznych. Nowi klienci, którzy chcą zawrzeć umowę z Eneą mogą to zrobić osobiście w Biurach Obsługi Klienta, za pośrednictwem infolinii – dzwoniąc pod numer 611 111 111, lub zamawiając przez stronę www.enea.pl kontakt z konsultantem. Nowe umowy są zawierane na warunkach określonych przez ustawę, zgodnie z wszystkimi jej zapisami.

Grupa Enea zajmuje w Polsce pozycję wicelidera w zakresie produkcji energii elektrycznej. Jej działalność obejmuje pełen zakres usług: od paliwa, poprzez produkcję energii elektrycznej, jej dystrybucję i sprzedaż oraz obsługę klientów. Odpowiada za bezpieczne dostawy energii do 2,6 mln klientów.

Komfort i ekologia na co dzień

Enea umożliwia też swoim klientom bardzo wygodny sposób na bieżące śledzenie płatności i wysokości rachunków za energię elektryczną. Jest to elektroniczne Biuro Obsługi Klienta Enei (eBOK). Za jego pośrednictwem można również opłacać faktury, zamawiać kody do liczników przedpłatowych czy składać zapytania w sprawach związanych ze swoją umową. – Nasz eBOK to doskonały sposób na załatwianie spraw w Enei, dostępny 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku. Zachęcam do korzystania z tej nowoczesnej formy kontaktu – podkreśla Piotr Adamczak, wiceprezes Enei ds. handlowych. Kolejnym ułatwieniem jest możliwość korzystania z elektronicznej faktury. To ukłon firmy w stronę ochrony środowiska i ekologicznego podejścia do biznesu. Poza ograniczaniem wydruku i wysyłki faktur papierowych, stopniowo zmniejszana jest liczba drukowanych blankietów wpłat dla klientów, którzy z nich nie korzystają.

– Zmiany wprowadziliśmy po dokładnej analizie sposobów płatności naszych klientów. Na tej podstawie nadal wysyłamy blankiety tym, którzy z nich korzystają. Klientom, którzy stale opłacają rachunki za energię elektryczną, np. poprzez przelewy internetowe, sukcesywnie wycofujemy wysyłkę dodatkowych, papierowych blankietów – wyjaśnia Piotr Adamczak.

Materiał Partnerski 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze