Jak to działa?
Proces rejestracji do usługi Autopay w aplikacji mobilnej Banku Millennium jest bardzo prosty. Klient wybiera w aplikacji z menu opcję Transport – Autostrady i podaje jedynie dane pojazdu oraz wskazuje konto (lub kartę kredytową), z którego ma być pobierana opłata. Rejestracja jest jednorazowa i automatycznie aktywuje usługę. Od tego momentu klient może przejeżdzać przez bramki na autostradzie (zarówno te specjalnie oznakowane, jak i pozostałe) bez konieczności pobierania biletu – system automatycznie zidentyfikuje numer rejestracyjny pojazdu i podniesie szlaban. Opłata również pobierana jest automatycznie ze wskazanego przez klienta konta (lub karty kredytowej).
ZOBACZ KONIECZNIE: Zerowy PIT dla młodych. Miasta domagają się rekompensaty
– Dotychczas klienci mogli m.in. zapłacić za parking w aplikacji mobilnej czy kupić za jej pośrednictwem bilet komunikacji miejskiej. Teraz poszerzamy wachlarz usług o automatyczną płatność za autostrady, więc klient nie będzie musiał instalować w swoim smartfonie dodatkowej aplikacji. Usługa będzie rozwijana o dodatkowe funkcje, m.in. możliwość generowania faktur - mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Automatyczny system płatności Autopay działa na wszystkich bramkach poboru opłat AmberOne Autostrady A1 pomiędzy Toruniem a Gdańskiem, a wkrótce będzie również dostępny na A4, na odcinku Katowice-Kraków. W przyszłości usługa Autopay zostanie rozszerzona o kolejne rozwiązania automatyzujące płatności dla kierowców w obszarze przejazdów i parkowania.
SPRAWDŹ KONIECZNIE: Największy hotel w Polsce powstaje w nadmorskim Pobierowie [GALERIA]
- Wygoda płatności i oszczędność czasu jest fundamentem naszej usługi Autopay. W Blue Media kierujemy się ideą upraszczania i przyspieszania czynności przez automatyzację zadań związanych z codziennymi obowiązkami. Cieszymy się, że nasze rozwiązanie automatycznych płatności wdrożył Bank Millennium, ponieważ jesteśmy przekonani, że to właśnie bankowość elektroniczna i mobilna może stanowić bramę do naszego cyfrowego świata - komentuje Miłosz Kurzawski, szef projektu Autopay w Blue Media.
Usługa Autopay dostępna będzie w najnowszej wersji aplikacji mobilnej Banku Millennium (4.34), zarówno dla klientów indywidualnych, jak i właścicieli małych oraz średnich firm, dla wszystkich pojazdów zarejestrowanych w Polsce. Nowa aplikacja (4.34) jest stopniowo udostępniana kolejnym grupom klientów.