Rynek kawy w Polsce wart jest ponad 5 mld zł [GALERIA]

2016-10-16 16:56

Polski rynek kawy wart jest ponad 5 mld zł. Statystyczny Kowalski rocznie wypija napar z ok. 3 kg kawy, podczas gdy w Skandynawii na jedną osobę przypada aż 14 kg. W domach pijemy kawę rozpuszczalną lub mieloną. a w kawiarni najczęściej wybieramy caffè latte.

Polacy piją coraz więcej kawy. W ciągu ostatnich lat konsumpcja tego napoju wzrosła o 80 proc. Choć w porównaniu z innymi Europejczykami wciąż wypadamy słabo. Przeciętny Polak wypija rocznie napar z ok. 3 kg kawy, Niemiec z ok. 9 kg, a Norweg czy Szwed nawet z 14 kg.

Zobacz: Historia barów mlecznych w Polsce [GALERIA]

W sumie rynek kawy w Polsce wart jest ponad 5 mld zł. Polacy są amatorami kaw instant i mielonych. Rynek kaw mielonych wyceniono na 2,51 mld. zł. Nieco wyżej wyceniany jest rynek kaw instant (2,65 mld zł).

Biznesowym hitem ostatnich lat jest rynek kaw zbożowych. Z danych Bakalland za Nielsen wynika, że globalny rynek kaw zbożowych jest wart 86,75 mln zł i rośnie rok do roku o ok. 8,5 proc.

Ale wszystko wskazuje na to, że w Polsce przede wszystkim będzie rósł rynek kaw ziarnistych i kapsułowych. Choć ich cena jest dość wysoka, to coraz więcej osób kupuje ekspresy do kawy, które trzeba napełniać właśnie ziarnistą lub wtłoczoną w kapsuły kawą.

Polacy coraz chętniej kupują też kawę w kawiarniach. W tej grupie jest wiele osób, które cenią sobie kawy premium (wysokiej jakości), ale np. nie mają w domu profesjonalnych dużych ekspresów. Wpływ na popularność kawiarni  mają także duże zagraniczne sieciówki, które otworzyły swoje lokale w wielu polskich miastach. Wartość kawiarnianego rynku szacuje się na ok. 0,5 mld zł.

Zobacz: Jak otworzyć zakład krawiecki

Jak wynika z badania Cafe Monitor 2015, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia, Polacy wybierają się do kawiarnianych sieciówek na spotkania z przyjaciółmi i zmawiają tam caffe latte. Respondenci biorący udział w tym badaniu przyznają, że miejscami, gdzie najczęściej piją kawę są: dom (70proc.), kawiarnia sieciowa (57 proc.) oraz miejsce pracy (55 proc). Z badania wynika, że klientami kawiarni sieciowych są najczęściej kobiety (62 proc.). i odwiedzają zwykle  takie miejsca w godzinach popołudniowych (46 proc.).

W Polsce przybywa też palarni kawy. Zajmują się tym już nie tylko wielkie firmy, ale także małe rodzinne przedsiębiorstwa. Na brak zbytu nikt nie narzeka. A chętnych na ten napar na pewno nie zabraknie. Szacuje się, że aż 90 proc. naszych rodaków pije kawę.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze