Według raportu Nielsena aż 95 proc. konsumentów na całym świecie, którzy mają regularny dostęp do internetu, dokonało zakupów za pośrednictwem sieci. To wzrost o 1 proc. względem roku 2017. Raport pokazuje także coraz większe zaufanie do kupowaniem online świeżych produktów. Aż 26 proc. konsumentów zdecydowało się na tego typu zakupy w 2018 roku. To o 15 proc. więcej niż wcześniej.
Nadal, tak jak w latach wcześniejszych, najczęściej w sieci kupujemy ubrania. Tego typu zakupy wybrało aż 61proc. respondentów. Na drugim miejscu są podróże. 59 proc. ankietowanych w 2018 roku zdecydowało się na zakupienie wycieczki online. Miejsce na podium uzupełniają książki, które online kupuje 49 proc. badanych.
Branżą, która odnotowała największy wzrost aktywności w handlu elektronicznym należą: dostawy do restauracji, 33 proc. konsumentów deklaruje dokonanie tego typu zakupu, pakowane artykuły spożywcze oraz świeże artykuły spożywcze. Konsumenci stają się coraz bardziej otwarci na kupowanie świeżej żywności przez internet. Dotychczas był to segment, który nie kojarzył się z zakupami przez sieć. Coraz więcej sklepów gwarantuje szybkie dostawy i zapewnienie jakości kupowanych towarów. Blisko połowa (49 proc.) badanych zauważyło, że gwarancja zwrotu pieniędzy za produkty, które nie odpowiadają zamówionemu produktowi, zachęciłaby ich do zakupów online.
Źródło: nielsen.com.pl