Strategia Grupy Tauron zakłada, że w 2025 roku 25 proc. przychodów Grupy będzie pochodzić z nowych biznesów. Zdecydowano, że corocznie minimum 0,4 proc. skumulowanych przychodów grupy Tauron będzie przeznaczanych na rozwój obszaru badań i innowacji.
Zobacz: Ministerstwo Energii rozpoczyna walkę z ubóstwem energetycznym
- Strategiczna Agenda Badawcza to „mapa drogowa” w obszarze badań, rozwoju i innowacji, jakie chcemy realizować w Grupie Tauron. To pierwszy tego typu dokument w polskim sektorze energetycznym, który w tak precyzyjny sposób opisuje kierunki rozwoju innowacji i stanowi uszczegółowienie naszej Strategii Biznesowej. Tauron już teraz wyróżnia się na rynku nowoczesnymi rozwiązaniami produktowymi. SAB wskazuje zarówno na wyzwania, jak i na szanse stojące przed Grupą, określając przy tym, gdzie upatrujemy nowych biznesów w jakie chcielibyśmy się angażować i jaką mamy długofalową wizję rozwoju innowacji w Grupie TAURON – mówi Filip Grzegorczyk prezes zarządu TAURON Polska Energia.
Przeczytaj: Minister Energii: stać nas na elektrownię atomową w Polsce
Grupa Tauron chce także pogłębić współpracę z dostawcami technologii oraz know-how, reprezentowanymi zarówno przez duże koncerny przemysłowe, jak i małe firmy - głównie startupy.