Enea ostrzega przed oszustami
"Klienci Enei informują o otrzymywaniu podejrzanych wiadomości SMS i e-maili, w których oszuści podszywają się pod sprzedawców energii, próbując wyłudzić pieniądze, dane osobowe lub bankowe. Enea apeluje o ostrożność i prosi klientów o zgłaszanie otrzymywanych fałszywych informacji" – poinformowało biuro prasowe Grupy Enea.
Na czym polega oszustwo?
Oszuści wysyłają do klientów wiadomości sms oraz e-maile w których podają nieprawdziwe informacje - na przykład o wszczęciu postępowania egzekucyjnego, nieuregulowaniu należności czy niedopłacie za fakturę. Grożą demontażem licznika. Wysłane wiadomości zawierają link przekierowujący do płatności elektronicznych.
Spółka ostrzega, że skorzystanie z linku spowoduje udostępnienie oszustom danych niezbędnych do logowania i może skutkować kradzieżom pieniędzy z konta.
Polecany artykuł:
Enea - jak zweryfikować stan rozliczeń?
Firma energetyczna Enea apeluje do klientów o zachowanie szczególnej ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na numery kont rozsyłanych w fałszywych wiadomościach smsowych i mailowych.
"Spółka informuje, że w korespondencji przypominającej o terminie zapłaty czy zaległościach w płatnościach nie wysyła swoim klientom linków kierujących do płatności elektronicznych. W komunikatach przesyłanych przez Eneę znajduje się indywidualny numer konta, na które klient powinien uregulować zaległości. Stan rozliczeń z Eneą można zweryfikować w bezpieczny sposób na elektronicznym koncie klienta w eBOK, korzystając ze zdalnych kanałów (czat, e-mail) lub kontaktując się z infolinią 611 111 111" – przekazano w komunikacie.
Gdzie zgłaszać podejrzane wiadomości?
Klienci Enei mogą zgłaszać podejrzane wiadomości na adres mailowy: [email protected]. Do zgłoszenia powinni dołączyć zrzut ekranu lub treść otrzymanego komunikatu. Informacje od klientów o fałszywych wiadomościach Enea przekazuje organom ścigania.