Grupe Enea ostrzega przed oszustami

Uważaj na SMS-y w sprawie rachunków za prąd. Oszuści podszywają się pod znaną spółkę

2022-07-15 14:24

Grupa Enea ostrzega przed oszustami. Grupa poinformowała o fałszywych mailach i smsach. Za ich pomocą oszuści, podszywając się pod grupę energetyczną próbują wyłudzić dane potrzebne do korzystania z bankowości elektronicznej.

Enea ostrzega przed oszustami

"Klienci Enei informują o otrzymywaniu podejrzanych wiadomości SMS i e-maili, w których oszuści podszywają się pod sprzedawców energii, próbując wyłudzić pieniądze, dane osobowe lub bankowe. Enea apeluje o ostrożność i prosi klientów o zgłaszanie otrzymywanych fałszywych informacji" – poinformowało biuro prasowe Grupy Enea.

Na czym polega oszustwo?

Oszuści wysyłają do klientów wiadomości sms oraz e-maile w których podają nieprawdziwe informacje - na przykład o wszczęciu postępowania egzekucyjnego, nieuregulowaniu należności czy niedopłacie za fakturę. Grożą demontażem licznika. Wysłane wiadomości zawierają link przekierowujący do płatności elektronicznych.

Spółka ostrzega, że skorzystanie z linku spowoduje udostępnienie oszustom danych niezbędnych do logowania i może skutkować kradzieżom pieniędzy z konta.

Kongres 590 - Paweł Majewski, prezes ENEA | Pieniądze To Nie Wszystko Extra

Enea - jak zweryfikować stan rozliczeń?

Firma energetyczna Enea apeluje do klientów o zachowanie szczególnej ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na numery kont rozsyłanych w fałszywych wiadomościach smsowych i mailowych.

"Spółka informuje, że w korespondencji przypominającej o terminie zapłaty czy zaległościach w płatnościach nie wysyła swoim klientom linków kierujących do płatności elektronicznych. W komunikatach przesyłanych przez Eneę znajduje się indywidualny numer konta, na które klient powinien uregulować zaległości. Stan rozliczeń z Eneą można zweryfikować w bezpieczny sposób na elektronicznym koncie klienta w eBOK, korzystając ze zdalnych kanałów (czat, e-mail) lub kontaktując się z infolinią 611 111 111" – przekazano w komunikacie.

Gdzie zgłaszać podejrzane wiadomości?

Klienci Enei mogą zgłaszać podejrzane wiadomości na adres mailowy: cert@enea.pl. Do zgłoszenia powinni dołączyć zrzut ekranu lub treść otrzymanego komunikatu. Informacje od klientów o fałszywych wiadomościach Enea przekazuje organom ścigania.

Sonda
Czy padłeś/aś kiedyś ofiarą oszustwa internetowego?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze