Kiedy firma decyduje się na rebranding (czyli zmianę nazwy czy logo), jego procedura zazwyczaj poprzedzona jest dużą kampanią informacyjną. Żabka dokonuje jednak w swoich sklepach rewolucji po cichu, dlatego wielu klientów może być zaskoczonych nowym logo. Tym bardziej, że zmienia się w nim wszystko. Po pierwsze, nie zobaczymy w nim już charakterystycznego wizerunku żabki. Zmienia się także czcionka i kolorystyka emblematu sieci. Uważny obserwator zwróci jednak uwagę na to, że schematyczną głowę płaza tworzą litery „a” i „b” (oczy) oraz łączący je ułożony poziomo nawias (uśmiech):
Z czego w ogóle wynika zmiana? - Jako sieć będąca liderem formatu małych, wygodnych sklepów, ciągle się rozwijamy i poszukujemy innowacyjnych rozwiązań dla naszych klientów. Takim projektem są również sklepy w nowym formacie i z nowym logo, które obecnie testujemy. Wszystko po to, by jak najlepiej spełniać oczekiwania naszych klientów i dostosowywać się do obecnych trendów w konsumpcji – tłumaczy nam Anna Jarzębowska-Kwiatek, rzeczniczka spółki Żabka Polska. Jak dodaje, na razie nowy logotyp testowany jest w kilku wybranych sklepach w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście. Jarzębowska-Kwiatek dodaje, że rewolucja jest nie tylko wizualna.
ZOBACZ TEŻ: Ta firma zawładnęła umysłami. Poznaj historię Apple
- Zmiany dotyczą również asortymentu i wyposażenia sklepów. Na rynku widoczny jest pośpiech, konsumenci coraz częściej żyją w biegu i zależy im na szybkich i wygodnych zakupach. Dostosowujemy nasz asortyment do klientów, którzy cenią sobie wygodę i czas, nie chcąc go tracić na duże zakupy. W naszych sklepach testowych pojawiły się m.in. dodatkowe strefy, w których klienci łatwo odnajdą produkty gotowe do szybkiego podgrzania i szybkie przekąski. Asortyment został jeszcze staranniej wyselekcjonowany. Rozszerzyliśmy też m.in. ofertę dań zdrowych, ekologicznych czy bezglutenowych. Powiększona została także oferta stoiska Żabka Cafe – wyjaśnia rzeczniczka. Jak dodaje, nie wiadomo jeszcze, czy nowe logo zastąpi obecne we wszystkich „żabkach” w Polsce. - Sklep w nowoczesnej odsłonie to jedno z wielu rozwiązań i innowacji, które właśnie testujemy. Od tego, jak przyjmie je rynek, zależy, czy będą powielane w kolejnych sklepach – tłumaczy Jarzębowska-Kwiatek.
Zdjęcia umieszczone w artykule otrzymaliśmy dzięki uprzejmości Żabka Polska