9 grudnia pisaliśmy o tym, że Donald Trump wybrał na sekretarza pracy Andrew Puzdera. Bulwersuje nie tylko majątek Puzdera, ale również fakt, że polityk został okrzyknięty królem amerykańskich fast-foodów, które wykorzystują w kampaniach reklamowych zdjęcia roznegliżowanych kobiet. Reklamy hamburgerów Carl's Jr zaliczają się prawdopodobnie do najbardziej seksistowskich na świecie. Sekretarz pracy prezydenta elekta jest prezesem i dyrektorem generalnym CKE Restaurants, operatora sieci Carl's Jr., Hardee's, Green Burrito i Red Burrito.
Zobacz także: Kadra Trumpa. Ministrem pracy USA będzie właściciel fast foodów
Z danych zamieszczonych na oficjalnej stronie CKE Restaurants wynika, że spółka generuje rocznie 1,3 mld dolarów przychodów. Wraz z franczyzobiorcami zatrudnia ponad 70 tys. osób w Stanach Zjednoczonych. Można jedynie domyślać się, ilu z nich dostaje najniższą krajową. (Puzder jest przeciwnikiem podnoszenia minimalnego wynagrodzenia w Stanach Zjednoczonych z 7,25 dolara w chwili obecnej do 15 dolarów w 2022 roku.)
Przeczytaj również: Wzruszający film Allegro bije rekordy popularności [WIDEO]
Sieć Carl's Jr. już od kilku lat zatrudnia do swoich reklam znane modelki. Na klipie reklamowym z 2012 r. hamburgera je Kate Upton, w 2013 r. - Nina Agdal, w 2014 r. - Paris Hilton, w 2015 r. - Charlotte McKinney, a w reklamie z 2016 r. - aż trzy modelki. Jednak najwięcej kontrowersji wzbudziło wideo z 2014 r., „Super Bowl", w którym wystąpiła Paris Hilton. Spot został nagrany w myjni samochodowej. Skąpo ubrana celebrytka polewa się pianą, w wyzywający sposób wspina się na auto, a w jednej ze scen – stoi na czworaka i je hamburgera. Emisja reklamy w telewizji została zakazana, podobnie jak film z 2015 r. z Charlotte McKinney. Czy powierzylibyście Puzderowi polski Kodeks pracy?
Oprac. na podst. superbiz.se.pl, bloomberg.com, forbes.com, youtube.com, ckr.com