Dostawa

i

Autor: materiały prasowe Dostawa

Lockdown i kryzys w Polsce. Nowe wsparcie dla najbardziej potrzebujących

2020-11-02 12:12

Pierwsza fala pandemii na całym świecie podkreśliła znaczenie usług delivery dla zachowania bezpiecznego dystansu, jak i codzienności dla wielu osób. Jednocześnie pokazała też ich siłę w niesieniu pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Dlatego, bazując na doświadczeniach zdobytych wiosną 2020 r., niektórzy usługodawcy dzisiaj jeszcze mocniej angażują się w społeczne inicjatywy.

Koronawirus w Polsce

Jedną z nich jest Glovo Access, czyli otwarta platforma katalońskiego startupu, dzięki której organizacje społeczne i pozarządowe zyskują dostęp do pełnej funkcjonalności aplikacji, by pomóc najbardziej potrzebującym. Platforma trafia właśnie do Polski.

ZOBACZ TEŻ: Wicepremier Gowin: Jestem kategorycznie przeciwny gospodarczemu lockdownowi

Pandemia COVID-19, która bez wątpienia dotknęła biznes na całym świecie, w związku z drugą falą powracającą do wielu krajów wciąż jest wyzwaniem dla gospodarki. Potrzeba izolacji społecznej pokazała, że usługi dostawy jedzenia i zakupów do domu, to także dobre narzędzie pomocy potrzebującym. Zauważyli to twórcy aplikacji Glovo, która uruchomiła właśnie platformę skierowaną do trzeciego sektora – Glovo Access. Dzięki niej organizacje pozarządowe, charytatywne i stowarzyszenia społeczne mogą dostarczyć niezbędne produkty czy posiłki do społeczności najmocniej dotkniętych skutkami pandemii.

- Ostatnie miesiące związane z pandemią na całym świecie pokazały nam, że możemy przysłużyć się społeczeństwu w znacznie większym stopniu, niż myśleliśmy dotychczas. To nie tylko dostarczanie zamówień złożonych przez naszych użytkowników, ale także niesienie pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Dlatego wdrażając platformę Glovo Access, wykorzystaliśmy potencjał Glovo w służbie społecznej niesienia pomocy osobom dotkniętym skutkami pandemii - mówi Sébastien Pellion, Head of Social Impact at Glovo.

Express Biedrzyckiej - Władysław Kosiniak-Kamysz: Rządzący robią nas w bambuko

Do tej pory za pośrednictwem Glovo Access kurierzy zrealizowali ponad 156 tys. dostaw jedzenia, produktów spożywczych czy materiałów sanitarnych, przejeżdżając w sumie około 500 tys. km. Po udanym pilotażu w marcu 2020 roku z platformy mogą dziś skorzystać partnerzy obecni w 19 krajach na całym świecie, w których realizowane są dostawy za pośrednictwem aplikacji. Dzięki udanej współpracy z dotychczasowymi partnerami, to innowacyjne rozwiązanie trafia także na polski rynek. 

CZYTAJ TAKŻE: Przedsiębiorco! Rozliczysz JPK_VAT bez wychodzenia z domu. Nowa aplikacja e-mikrofirma

Glovo Access to otwarta platforma, której działanie polega na udostępnieniu infrastruktury technologicznej i logistycznej Glovo organizacjom pozarządowym. Dzięki strategicznym partnerstwom z zaangażowanymi społecznie firmami i instrukcjami publicznymi ma szansę pomóc szerokiemu gronu osób, które tego potrzebują. Platforma posiada swoją oddzielną stronę internetową, za pośrednictwem której zainteresowane podmioty mogą zrealizować dostawę wybranych produktów do najbardziej potrzebujących grup w formie dotacji. Dostawy obejmują w pierwszej kolejności posiłki i niezbędne wsparcie w zakresie artykułów sanitarnych.

- Ten rok z pewnością wszystkich uczy tego, że wzajemna pomoc jest potrzebna na każdym szczeblu. Dlatego wierzymy, że umożliwienie organizacjom pozarządowym wykorzystywania globalnej infrastruktury Glovo przyniesie niezbędne wsparcie wszystkim potrzebującym - dodaje Maria Raszdorf, Marketing Manager Glovo Polska.

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze