Lubella uruchamia nowoczesny kompleks produkcyjny i centrum logistyczne [ZDJĘCIA]

2018-05-18 11:00

Uruchomiony w tym roku nowoczesny kompleks produkcyjny ze zautomatyzowanym centrum logistycznym o wartości 130 mln zł pozwoli Lubelli umocnić się na pozycji lidera makaronów w Polsce. Inwestycja przyczyni się także do wzbogacenia lubelskiego rynku pracy – w nowym kompleksie produkcyjnym zatrudnienie znalazło 60 osób, firma rozwija też współpracę z lokalnymi firmami. W sumie od 2003 roku, czyli od wejścia Lubelli w skład Grupy Maspex, firma zainwestowała ponad 400 mln zł; rozwijano obszar produkcyjno-logistyczny i rozbudowywano zaplecze surowcowe. Dzięki temu dziś Lubella może produkować 170 tys. ton produktów zbożowych rocznie i pomieścić w swoich magazynach 40 tys. palet.

17 maja br. Lubella, należąca do Grupy Maspex, uruchomiła nowoczesny kompleks produkcyjno-magazynowy o wartości 130 mln zł. Inwestycja obejmuje: budowę hali produkcyjno-magazynowej wraz z infrastrukturą techniczną i instalacją nowoczesnej linii produkcyjnej oraz budowę zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania. Nowoczesne centrum logistyczne pomieści na 12 poziomach składowania blisko 26 tys. miejsc paletowych. Poza swoją wielkością, centrum imponuje także stopniem zaawansowania technologicznego, głównie nowoczesnych systemów automatycznych, dzięki którym m.in. palety od początku są identyfikowane i w zautomatyzowanym procesie transportu trafiają na miejsce składowania.

Zobacz też: Jeśli tego nie zrobisz, twoja firma przestanie istnieć! Do 19 maja jest czas się zgłosić do CEIDG

- Dzięki zrealizowanym inwestycjom Lubella może być wizytówką przemysłu spożywczego nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Nowoczesne technologie, którymi dysponuje, pozwalają tworzyć nam nowe produkty dopasowane do trendów rynkowych i konsumenckich potrzeb. Inwestycje w obszar logistyki to nasza przewaga w handlu – dzięki nim będziemy mogli dostarczać nasze produkty szybciej i sprawniej - podkreśla Krzysztof Pawiński, Prezes Zarządu Maspex.

Od 2003 roku, kiedy Lubella weszła w skład Grupy Maspex, wadowicka firma zainwestowała w Lublinie 400 mln zł – głównie w obszar produkcyjno-logistyczny, rozbudowę zaplecza surowcowego, w tym obejmującego przemiał zbóż. Dzięki tym inwestycjom Lubella 8-krotnie zwiększyła swoje moce produkcyjne – obecnie może produkować 170 tys. ton produktów zbożowych rocznie i pomieścić w swoich magazynach 40 tys. palet. Z kolei dzięki modernizacji młyna do przemiału pszenicy durum – obecnie jednego z najnowocześniejszych w tej części Europy – Lubella jako jedyny producent wyrobów zbożowych w Polsce sama mieli zboże.

Sprawdź także: Ursus – producent ciągników z dużą stratą. Co dalej ze spółką?

- Inwestycja Grupy Maspex w nowoczesny kompleks produkcyjny wraz z centrum logistycznym o wartości 130 mln zł, to kolejny dowód na to, jak istotną rolę odgrywa branża spożywcza w krajobrazie gospodarczym miasta. Chciałbym podkreślić, że Lublin jest istotnym ośrodkiem rozwoju przemysłu przetwórstwa żywności dzięki wieloletnim tradycjom i położeniu w centrum dużego regionu rolniczego. Lubelszczyzna to polskie centrum produkcji rolniczej, dostarczające 1/3 surowców na krajowy rynek konsumencki oraz miejsce przyjazne dla biznesu - dodaje Krzysztof Żuk, prezydent miasta Lublina.

Obok inwestycji w obszar produkcyjno-logistyczny Maspex mocno inwestuje w markę Lubella, czego efektem jest jej dzisiejsza pozycja na rynku – Lubella jest niekwestionowanym liderem na rynku makaronów z 33 proc. udziałem, wiceliderem na rynku płatków śniadaniowych i czołowym producentem w kategorii mąk (źródło: Maspex za Nielsen, MAT marzec 2018, bez PL, wartościowo). Firma posiada najszerszą ofertę makaronów w Polsce oraz szeroką ofertą płatków, mąk i kasz – łącznie 70 pozycji towarowych. Produkty opatrzone marką Lubella trafiają do ponad 20 krajów na całym świecie. Są eksportowane m.in. do: Wielkiej Brytanii, USA, Belgii, Litwy, Łotwy, Kanady, Holandii, Irlandii, a także Islandii, Bośni czy Macedonii. Lubella bazuje na zapleczu surowcowym, przeważnie z polskich regionów – współpracuje z ponad 130 rolnikami. Rocznie firma skupuje ponad 100 tys. ton pszenicy.

Czytaj koniecznie: PZU bije kolejne rekordy. Wyniki spółki przekroczyły oczekiwania analityków

- Utworzona w 2007 roku podstrefa Lublin, stanowiąca część Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec, skłania do inwestycji i lokowania zasobów w tym mieście. Lubella to firma o dużym znaczeniu w tym regionie. Inwestycje pozwoliły nam stworzyć nowe miejsca pracy dla dodatkowych 60 osób – mieszkańców Lublina i okolic. Obecnie zatrudniamy ponad 460 osób. Współpracujemy także z zewnętrznymi firmami transportowymi, budowalnymi, służbami technicznymi oraz dostawcami surowców i opakowań. Im bardziej się rozwijamy, tym coraz więcej firm i osób z regionu Lubelszczyzny korzysta ze współpracy z naszą spółką - powiedział Andrzej Gąsiorek, wiceprezes zarządu Lubella.

Maspex to polska firma, która rocznie w swoich zakładach produkuje 1,5 mld soków, nektarów i napojów, 145 tys. ton makaronów oraz produktów instant oraz 135 tys. dżemów i przetworów. W portfolio firmy są takie marki jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz. To zdecydowani liderzy w swoich kategoriach, produkty, które cieszą się ogromnym zaufaniem konsumentów nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach Europy Środkowo – Wschodniej.  Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły w 2017 roku ok. 4,4 mld zł. Z czego 1/3 stanowi sprzedaż zagraniczna. Produkty Maspeksu trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie.

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze