E-bike z fabryki Romet

i

Autor: materiały prasowe E-bike z fabryki Romet

Rower elektryczny Romet - nowoczesny e-bike z polskiej fabryki

2022-05-29 14:06

Romet – największy krajowy producent, ramy do rowerów elektrycznych produkuje w Polsce, w jednej z najnowocześniejszych fabryk w Europie, z wykorzystaniem technologii przemysłu 4.0. Dodatkowo, dzięki produkcji baterii w Polsce oraz dużemu udziałowi komponentów wytwarzanych we własnych fabrykach, Romet jako jedyna firma w Polsce wystawia importerom świadectwo pochodzenia – eur 1, dzięki czemu mogą oni skorzystać z preferencyjnych stawek celnych. To silna przewaga Rometu jako producenta na rynku i wobec konkurencji.

Romet przygotowany na większą popularność e-bików

Najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego potwierdziło, że coraz więcej Polaków myśli o zakupie e-bika. Ponad 60% ankietowanych przyznało, że posiadanie e-bika, pozwoliłoby obniżyć domowe wydatki na transport i mobilność. Biorąc pod uwagę również koszt zakupu i eksploatacji, dla większości badanych (70%) zakup roweru elektrycznego jest bardziej ekonomiczny od samochodu. Romet podkreśla, że jest przygotowany na rosnącą popularność e-bików. Firma posiada odpowiedni potencjał, ponieważ jako jedyna w Polsce produkuje ramy do rowerów elektrycznych na skalę masową.

To silna pozycja również wśród producentów w Europie i daje Rometowi zdecydowane przewagi na rynku branży rowerowej w wielu obszarach, takich jak: szybkość i elastyczność w realizacji zamówień, czas dostaw, logistyka czy możliwość szybkiej reakcji na ewentualne zmiany serii/ modeli. Poza tym produkcja ram w Polsce daje pełną kontrolę jakości w całym procesie produkcyjnym, co równie ważne ma wpływ na finalną cenę produktu.

Jako producent posiadamy pełne zaplecze projektowe i technologiczne. Tworzymy nasze rowery tu w Polsce w pełnym procesie produkcyjnym - od projektu, przez wydruk ramy 3D, laboratoryjne testy komponentów rowerowych aż po produkcję ram. Dzięki drukarkom 3D wyprodukowanie modelu ramy pozwala znacznie przyspieszyć proces wdrożenia jej do produkcji. Badamy wszystkie komponenty. Przeprowadzamy badania zmęczeniowe, udarowe oraz w komorze klimatycznej. Za pomocą rozbudowanych aparatur przetestowany może być każdy komponent rowerowy zarówno w świecie wirtualnym jak i rzeczywistym, co w konsekwencji pozwala odzwierciedlić procesy zachodzące podczas użytkowania roweru. Na kolejnym etapie realizowany jest wzór, który następnie jest również testowany w laboratorium oraz w terenie. Jeżeli przejdzie pomyślnie wszystkie testy – trafia do seryjnej produkcji. Technologia produkcji ram na zautomatyzowanych liniach pozwala zdecydowanie skrócić cały proces powstawania roweru, gwarantuje też pełną kontrolę zarówno nad jakością jak i pełnym procesem produkcyjnym.

Potencjał produkcji Rometu i współpraca z polskimi producentami

Romet dodaje, że najważniejsze są potrzeby klientów i ich oczekiwania. – Jako producent z powodzeniem wdrażamy światowe trendy, ale też reagujemy na potrzeby klientów. Widzimy ogromny wzrost zainteresowania e-rowerami na całym świecie, w tym także w Polsce i odpowiadamy na to zwiększoną produkcją, ale przede wszystkim najnowszą technologią. Nasze ramy produkujemy w Polsce. Aluminium, z którego je produkujemy pochodzi z polskich hut. Pracując nad rowerami elektrycznymi nawiązaliśmy strategiczne partnerstwa, które pozwalają nam na to, że obecnie z uwagi na wspomniany udział procentowy komponentów możemy mówić o polskim rowerze elektrycznym. Opracowaliśmy technologię, dzięki której są one zintegrowane z baterią, której dostawcą jest firma BMZ Poland Sp. z o.o. Natomiast jeśli chodzi o nasz potencjał produkcyjny, miesięcznie produkujemy około 10 tysięcy sztuk ram elektrycznych, ale w każdej chwili jesteśmy gotowi zwiększyć ten potencjał. – mówi Grzegorz Grzyb.

Patrząc na przyszłość rowerów elektrycznych w Europie, wg szacunków Europejskiej Konfederacji Przemysłu Rowerowego (Confederation of the European Bicycle Industry), w 2027 roku wolumen rowerów elektrycznych przekroczy liczbę rowerów tradycyjnych, zaś w 2030 roku ma osiągnąć wielkość 17 milionów sztuk. Co ciekawe, w tym samym czasie liczba rowerów tradycyjnych ma obniżyć się do około 15 milionów sztuk.

Romet około połowy całej produkcji rowerów eksportuje do krajów Europy Zachodniej oraz krajów nadbałtyckich, gdzie otworzył strategiczne przedstawicielstwo. To model współpracy w biznesie, który planuje konsekwentnie rozwijać na rynku zagranicznym. Obecnie rowery z fabryki Romet sprzedawane są na 50 rynkach na świecie.

Sonda
Mandaty dla rowerzystów. Czy kary powinny być wyższe?
Najnowsze