Profil zaufany

i

Autor: Arkadiusz Ziółek/East News

Info dla 14 mln Polaków

Uwaga! Przedłuż ważność swojego profilu zaufanego [INSTRUKACJA]

2024-03-11 14:37

Profil zaufany umożliwia szybki i bezpieczny kontakt z urzędami. Korzysta z niego już ponad 14 milionów mieszkańców naszego kraju. Jest ważny przez 3 lata od dnia potwierdzenia, jednak w każdej chwili możesz przedłużyć jego ważność na kolejne 3 lata. Jak przedłużyć ważność Profilu Zaufanego? Wyjaśniamy krok po kroku.

Jak przedłużyć swoje konto w Profilu Zaufanym?

Profil zaufany pozwala korzystać ze wszystkich dostępnych e-usług publicznych, czyli spraw urzędowych, które można załatwiać online, z dowolnego miejsca z dostępem do internetu. Złożysz dzięki niemu podanie, wniosek, odwołanie czy skargę bez potrzeby drukowania dokumentu, jego ręcznego podpisywania i wysyłania pocztą.

Przedłuż ważność profilu zaufanego. Krok po kroku

Ważność profilu zaufanego wynosi 3 lata od potwierdzenia. Warto o tym pamiętać, ponieważ łatwo możesz przedłużyć jego ważność. Poniżej znajdziesz krótką instrukcję, jak to zrobić. Ważność profilu zaufanego przedłużysz, logując się do swojego profilu zaufanego na stronie pz.gov.pl. Następnie w panelu Profil zaufany wejdź w Szczegóły profilu i wybierz Przedłuż ważność lub zmień dane.

Jeśli logujesz się do profilu zaufanego bankowością elektroniczną, to po przedłużeniu ważności profilu zniknie jego powiązanie z kontem bankowym. Metoda autoryzacji przy składaniu podpisu zaufanego i przy logowaniu się profilem zaufanym zmieni się na SMS z jednorazowym kodem lub push w aplikacji mObywatel, jeśli ta metoda była wcześniej używana. Jeżeli wolisz ponownie powiązać swój profil zaufany ze swoim bankiem to w zakładce Szczegóły profilu wybierz Zmień dostawcę tożsamości na bank.

Co zrobić, jeśli nie pamiętasz loginu i hasła?

Jeśli nie pamiętasz swojego loginu:

  • wejdź na stronę pz.gov.pl, wybierz opcję Zaloguj się, a następnie kliknij w odnośnik Nie pamiętam nazwy użytkownika, który znajduje się pod polem do wpisania nazwy użytkownika lub adresu e-mail,
  • wpisz adres e-mail, który podałeś(-aś) podczas zakładania profilu zaufanego i kliknij Przypomnij.
  • otrzymasz e-mail ze swoim loginem.

Jeśli nie pamiętasz swojego hasła:

  • wejdź na stronę pz.gov.pl, wybierz opcję Zaloguj się, a następnie kliknij w odnośnik Nie pamiętam hasła, który znajduje się pod polem do wpisania hasła,
  • wpisz nazwę użytkownika i PESEL, a następnie kliknij Zmień hasło,
  • otrzymasz e-mail z linkiem do zmiany hasła. Kliknij w niego,
  • wpisz nowe hasło i kliknij Zapisz,
  • na numer telefonu, który podałeś(-aś) przy zakładaniu profilu zaufanego, otrzymasz SMS z kodem autoryzacyjnym. Wpisz kod w wyświetlone pole i kliknij ​​​​Ustaw nowe hasło,
  • kliknij Przejdź do strony logowania, aby zalogować się do swojego profilu zaufanego.
  • Teraz możesz już szybko i łatwo załatwiać sprawy urzędowe online! A jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego, sprawdź, jak krok po kroku go założyć.

Jak założyć Profil zaufany krok po kroku

Aby założyć profil zaufany, wejdź na stronę www.pz.gov.pl i kliknij na pole Zarejestruj się. Wybierz sposób, jakim chcesz uzyskać profil zaufany.

A można to zrobić na cztery sposoby:

  • Za pośrednictwem bankowości elektronicznej – to najszybszy sposób, bo nie wymaga dodatkowego potwierdzania danych (dane w banku zostały zweryfikowane podczas zakładania konta). Taką możliwość dają: PKO Bank Polski, Santander, Bank Pekao SA, mBank, ING, Alior Bank, Millennium Bank, BNP Paribas, Inteligo, Velo Bank, Credit Agricole, BOŚ Bank, kilkaset banków spółdzielczych oraz platforma Envelo.
  • Wypełniając internetowy wniosek i umawiając się na wideospotkanie z urzędnikiem.
  • Potwierdzając profil zaufany online za pomocą dowodu osobistego z warstwą elektroniczną.
  • Wypełniając internetowy wniosek i w drugim kroku – potwierdzając PZ osobiście w jednym z ponad 2000 punktów potwierdzających w Polsce i zagranicą, po zalogowaniu się na stronie pz.gov.pl samodzielnie podpisując wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym (ten sposób jest dostępny tylko dla osób, które mają w kwalifikowanym certyfikacie wpisany numer PESEL).

Niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz – proces założenia profilu zaufanego jest naprawdę prosty. Szczegółowe informacje na temat każdego ze sposobów na założenie PZ znajdziecie w instrukcji użytkownika dostępnej na stronie www.gov.pl/web/profilzaufany w zakładce POMOC albo na stronie pz.gov.pl/pz/help.

Coś nie działa? Tu znajdziesz pomoc

Jeśli napotkałeś trudności związane z działaniem profilu zaufanego lub masz pytania na temat usługi to możesz skorzystać z pomocy.

  • telefon: + 48 (42) 253 54 50  (czynny od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:00 – 18:00)
  • e-mail: [email protected] 

Sprawdź, co powinien zawierać Twój email, aby umożliwić szybkie i sprawne załatwienie twojej sprawy: 

  • temat wiadomości: Profil zaufany,
  • numer zgłoszenia (jeśli sprawa była już wcześniej zgłaszana),
  • dane kontaktowe (imię, nazwisko i/lub nazwa instytucji, adres e-mail, numer telefonu),
  • login użytkownika np. „użytkownik_ pz”,
  • nazwa systemu operacyjnego i jego wersja,
  • nazwa przeglądarki internetowej, jej wersja oraz ustawienia językowe,
  • dzień i godzina wystąpienia błędu,
  • miejsce wystąpienia błędu lub szczegółowy opis zagadnienia, np. kliknięcie Zaloguj > przejście do Profil zaufany > następnie Wyszukiwanie wniosków > (dalszy opis zagadnienia),
  • widok ekranu z błędem (Print Screen).
Pieniądze to nie wszystko Krzysztof Kapis

QUIZ PRL. Zakupy i handel w Polsce Ludowej

Pytanie 1 z 15
Aby w 1976 roku kupić cukier należało posiadać:
QUIZ PRL. Zakupy i handel w PRL
Najnowsze