Polacy kochają zakupy online. Już 62 proc. internautów z Polski kupuje w sieci i w e-sklepach wydaje fortunę - 50 mld zł rocznie. Jak podaje "Rzeczpospolita" najwięcej e-zamówień realizowanych jest od wtorku do czwartku, w zasadzie od rana do wieczora, zatem Polacy chętnie kupują po prostu w godzinach pracy. Z kolei sobota i niedziela mają najniższy udział w transakcjach – odpowiednio 12,2 proc. oraz 8,9 proc. To o kilka pkt. proc. mniej niż w inne dni - wynika z danych zebranych przez serwis Ceneo.
ZOBACZ TAKŻE: Czy Polacy potrafią kupować jedzenie? Lidl wspiera walkę z marnowaniem żywności
- Dane pokazują, że Polacy w ciągu ostatniego roku mocno ograniczyli weekendowe zakupy w sieci. Impulsem do takiego zachowania w sieci może być zakaz handlu w niedzielę – mówi cytowany przez "Rzeczpospolitą" Dariusz Grabowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Ceneo.pl.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Pensje idą w górę. Przeciętne wynagrodzenie ponad 5 tys. zł
Co miesiąc Polacy generują w sklepach internetowych dwa tzw. szczyty zakupowe. Zaczynają się one każdego pierwszego i dziesiątego dnia miesiąca, co jasno pokazuje, że wtedy najwięcej osób otrzymuje wypłatę wynagrodzenia - czytamy w dzienniku.
Źródło: "Rzeczpospolita"