Firma Dealavo, specjalizująca się w monitoringu e-commerce, poddała 2 marca analizie ponad 1000 najpopularniejszych produktów, obejmujących kategorie najchętniej kupowane przez Polaków, m.in. elektronikę, zabawki, książki czy wyposażenie do domów i ogrodów. Dealavo podkreśla w swojej analizie, że polski rynek jest bardzo wrażliwy cenowo. "Okazuje się, że w przypadku większości analizowanych produktów Allegro oferuje niższe lub co najmniej takie same ceny jak Amazon" - napisano w raporcie Dealavo.
Z analizy wynika, że przykładowo produkty z kategorii elektronika były w najniższych cenach na Allegro. Podobnie z produktami z kategorii zdrowie i uroda – na Allegro są one średnio o 15 proc. tańsze. Amazon ruszył we wtorek 2 marca z oficjalną polską wersją platformy. Klienci mogą kupić przedmioty za pośrednictwem serwisu amazon.pl, bez przekierowań na niemiecką wersję portalu. Wśród produktów oferowanych przez e-commercowego giganta, założonego przez Jeffa Bezosa, znaleźć można m.in. elektronikę, książki, artykuły domowe, meble, komputery, artykuły gospodarcze oraz zabawki.
To była najdłuższa walka Michalczewskiego. Spór o prawa do napoju rozstrzygnięty
Dealavo to spółka oferująca rozwiązania do analityki e-commerce dla sklepów internetowych i producentów. Specjalizuje się w oprogramowaniu do monitoringu i automatyzacji cen dla e-sklepów oraz rozwiązaniach z zakresu DPSM (Distribution, Pricing, Shelving, Merchandising) dla producentów. Dealavo oferuje swoje usługi na 32 rynkach.