Allegro znowu "pod ostrzałem" niezadowolonych użytkowników. Spółka wyjaśnia

2025-06-13 7:34

Sprzedawcy na Allegro są wściekli! Jak ujawnia WP Finanse, platforma miała niesłusznie naliczać dodatkowe opłaty za odbiór przesyłek Allegro DPD Pickup, mimo obietnic darmowej dostawy dla tych, którzy przekazują kurierowi co najmniej cztery paczki. Użytkownicy forum Allegro Gadane skarżą się na powtarzające się problemy i czasochłonne reklamacje. Allegro potwierdza błąd w systemie naliczania opłat i zapowiada działania naprawcze.

Allegro

i

Autor: Shutterstock Allegro

Problem z opłatami za podjazdy kuriera DPD Pickup na Allegro

Sprzedawcy korzystający z Allegro DPD Pickup są oburzeni. Jak informuje WP Finanse, platforma miała niesłusznie naliczać dodatkowe opłaty za podjazdy kuriera, mimo spełnienia warunków darmowej dostawy. Zgodnie z regulaminem, odbiór paczek Allegro DPD Pickup jest bezpłatny, pod warunkiem przekazania kurierowi co najmniej 4 przesyłek. Tymczasem, wielu sprzedawców twierdzi, że opłaty są naliczane nawet wtedy, gdy ten warunek jest spełniony.

Jeden z poszkodowanych sprzedawców opisał swoją sytuację na forum Allegro Gadane: "Naliczono mi 48 dopłat za podjazd z jednego tygodnia. Czyli, jak rozumiem, 48 razy zamawiałem podjazd kuriera w ciągu kilku dni? Mało tego – dopłaty są naliczane do każdej nadanej paczki. Dla przykładu: kurier odbiera 10 sztuk DPD Pickup i do każdej z tych paczek doliczana jest opłata za podjazd. Sytuacja powtarza się kolejny miesiąc".

Reakcja sprzedawców i ich zarzuty wobec Allegro

Wpis jednego z poszkodowanych sprzedawców na forum Allegro Gadane wywołał lawinę komentarzy od innych użytkowników, którzy zgłaszają podobne problemy. Wielu sprzedawców czuje się oszukanych i zarzuca Allegro celowe działanie na ich szkodę.

"U nas ten sam problem, naliczane są opłaty za podjazd kuriera DPD dla DPD Pickup, chociaż nie zlecamy podjazdu. Właśnie wyłączyliśmy ten sposób dostawy we wszystkich cennikach" – napisał jeden ze sprzedawców. Inny dodał: "Podpisuje się pod problemem. 130 dopłat za podjazd przy DPD Pickup przez niecałe 30 dni".

Sprzedawcy zwracają uwagę, że proces reklamacyjny jest czasochłonny i często nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Wielu z nich skarży się na brak jasnych odpowiedzi ze strony Allegro i trudności w uzyskaniu zwrotu niesłusznie naliczonych opłat. Jeden z użytkowników forum zapowiedział, że jeśli sytuacja nie zostanie rozwiązana, zamierza nagłośnić sprawę i powiadomić odpowiednie instytucje, ponieważ uważa to za "celowe i świadome działania na szkodę sprzedawcy".

Stanowisko Allegro i obietnica naprawy błędów

W odpowiedzi na liczne skargi sprzedawców, Allegro przyznało się do błędu. Jak czytamy w WP Finanse, Marcin Gruszka, rzecznik i dyrektor komunikacji Allegro, potwierdził, że "w wyniku błędu wystąpiły nieprawidłowości w naliczeniach na rachunkach sprzedających".

Allegro zapewnia, że podjęło działania w celu zweryfikowania i skorygowania błędnych naliczeń. "Nasz partner jest obecnie zaangażowany w proces weryfikacji i korekty tych przypadków. Chociaż jako Allegro nie mamy fizycznej możliwości potwierdzenia wykonania usług podjazdu realizowanych przez kuriera, zapewniamy, że wdrożymy wszelkie niezbędne środki, aby w przyszłości uniknąć podobnych zdarzeń. Skontaktujemy się z naszymi sprzedającymi, by wyjaśnić im sytuację" – odpowiada Marcin Gruszka, cytowany przez WP Finanse.

Inne kontrowersje związane ze zmianami w dostawach na Allegro

Problem z błędnymi opłatami za Allegro DPD Pickup to nie jedyna kontrowersja, z jaką ostatnio musi mierzyć się Allegro. Jak informuje WP Finanse, platforma spotkała się z falą krytyki po tym, jak jeden z użytkowników portalu Wykop.pl zauważył, że Allegro samoczynnie zmieniło formę dostawy jego zamówienia – zamiast paczkomatu InPost, przesyłkę nadano kurierem Allegro Delivery.

Użytkownik podejrzewał, że to błąd systemu, jednak sytuacja się powtarzała. "Jak dla mnie to systemowe wprowadzanie w błąd" - napisał. Allegro nie wyjaśniło jednoznacznie, dlaczego platforma podmienia sposób dostawy zakupionych przedmiotów bez wiedzy użytkowników. Marcin Gruszka, rzecznik i dyrektor komunikacji Allegro, podkreślał jedynie, że priorytetem firmy jest zawsze doświadczenie klienta i Allegro nieustannie pracuje nad jego optymalizacją – także w obszarze logistyki.

WIELKI QUIZ. Śladami Papieży: Quiz o Franciszku i Janie Pawle II
Pytanie 1 z 20
Skąd pochodził Papież Franciszek?
papież franciszek

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki