- Zatowarowanie sklepów Alma w rentownych placówkach pozostaje na odpowiednim poziomie. Zgodnie z zapowiedzią i informacjami, które podawaliśmy w naszych sprawozdaniach, placówki, które nie przynoszą odpowiednich przychodów, będą ograniczane powierzchniowo lub zamykane, dlatego ich asortyment jest zmniejszany. Jednocześnie otwieramy sklepy w lokalizacjach o lepszym potencjale sprzedaży. W maju br. uruchomiliśmy sklep w nowym miejscu w Łodzi, w lipcu w Węgrzcach koło Krakowa – można przeczytać w oświadczeniu prasowym opublikowanym przez spółkę.
Zobacz również: Nietypowa oferta pracy. Znane biuro podróży oferuje wakacje gratis
Alma Market posiada w swoim portfolio delikatesy spożywcze zlokalizowane w różnych częściach Polski. Wsławiła się dzięki sprzedaży produktów regionalnych, oferuje także produkty własnych marek. Ponadto jest notowana na warszawskiej GPW.
Zobacz także: Polskie biuro podróży kupiło najlepiej rozpoznawalną czeską markę turystyczną
Jak informuje serwis krknews.pl, problemy finansowe spółki związane są z nieudaną próbą wejścia do branży odzieży ekskluzywnej. Po tym, jak Alma Market uruchomiła sieć sklepów odzieżowych, akcjonariusze zaczęli pozbywać się udziałów w spółce, a Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego wypowiedział jej umowę. 5 sierpnia 2016 r. Alma Market przedłużyła dwie umowy kredytowe – na 12 mln zł i 7,5 mln złotych.
Źródła: wyborcza.biz, almamarket.pl, krknews.pl