Itaka Holdings – największa turystyczna korporacja w Polsce i jedna z największych w Europie Środkowo-Wschodniej, udowodniła, że ma ambitne plany związane z zagraniczną ekspansją. 9 sierpnia spółka zakupiła od Odien Luxembourg s.a.r.L, który należy do Odien Group, spółkę Čedok. Przejęcie Čedoka wpisuje się w strategie obu spółek. Itaka koncentruje się na rozwoju touroperatora w Europie, natomiast Čedok wychodzi z działalności touroperatorskiej, aby skoncentrować się na nieruchomościach hotelowych.
- Chcieliśmy przekazać Čedok w dobre ręce i wierzę, że Itaka jest najwłaściwszym stategicznym inwestorem, który zapewni marce Čedok jakość, wiarygodność i dalszy rozwój firmy dla dobra klientów – komentuje Michael Saran, partner zarządzający Odien Group.
Przeczytaj również: Uważaj, jeżeli masz wykupioną wycieczkę z tym biurem podróży!
Szczegóły transakcji nie są znane, jednak zarząd Itaki spodziewa się szybkiego zwrotu inwestycji. W 2009 r. polskie biuro podróży wywalczyło sobie pozycję lidera w Polsce, a nabycie Čedoka stanowi konsekwencję działalności spółki na rynku podróży zagranicznych.
- Jesteśmy pewni, że osiągniemy finansowy sukces już w najbliższej przyszłości. Dla Itaki to jest dobra inwestycja i duże wyzwanie – mówi Mariusz Jańczuk, prezes i współzałożyciel Itaki.
Zobacz także: Od lipca wakacje coraz droższe
Itaka rozpoczęła swoją działalność na rynku wycieczek zagranicznych w 1989 roku. Na przestrzeni lat oferowała klientom nie tylko sprawdzone kierunki, ale także – autorskie programy wycieczek objazdowych oraz nowości czarterowe. W 2015 r. firma osiągnęła obrót w wysokości 1656 mld zł, a zysk spółki wyniósł 34 836 złotych. Itaka posiada 166 salonów firmowych w Polsce, dwa oddziały zagraniczne – w Wilnie i Kalingradzie oraz 100 punktów agencyjnych. W zeszłym roku obsłużyła 607 705 klientów.
Założona w 1920 r. spółka Čedok prowadzi działalność w obszarze turystyki wyjazdowej, przyjazdowej, krajowej, biznesowej, VIP i transportu autokarowego. Posiada 36 oddziałów, 23 biura partnerskie i franchisingowe oraz ponad 700 agentów w Czechach. Firma obsługuje przeszło 400 000 klientów rocznie.
Źródło: informacja prasowa