Ile Amerykanie wydają na Halloween

i

Autor: Shutterstock

Amerykanie wydadzą rekordowo dużą kwotę na Halloween

2016-10-30 15:00

Na 31 października przypada okres wielkiej maskarady z okazji Święta Zmarłych. Tego dnia w wielu państwach świata mają miejsce uroczyste obchody Halloween. Ten dzień najhuczniej jest świętowany w Stanach Zjednoczonych. W 2016 r. wydatki Amerykanów na Halloween wzrosną – wskazują najnowsze wyniki badania zrealizowanego przez NRF – największą na świecie organizację zrzeszającą dyskonty i domy towarowe.

Krajowa Federacja Handlu Detalicznego (NRF) zleciła firmie Prosper Insights & Analytics realizację badania na temat wydatków związanych z Halloween. Wyniki ankiety są zaskakujące. Amerykanie mogą w tym roku wydać na obchody słynnego święta rekordowo wysoką kwotę – 8,4 mld dolarów. Dla porównania, w zeszłym roku mieszkańcy Stanów Zjednoczonych przeznaczyli na sprawunki związane z Halloween 6,9 mld zł, co oznacza 22-procentowy wzrost rok do roku. Badanie NRF jest realizowane od 11 lat. W tym okresie można zaobserwować tendencję wzrostową w wydatkach związanych z Halloween.

W zeszłym roku przeciętny amerykański konsument wydał na obchody Halloween 74,34 dolara. Pracownicy Prosper Insights & Analytics spodziewają się, że w 2016 r. wydatki jednego Amerykana na obchody Dnia Zmarłych urosną do 82,93 dolara. Ponad 171 mln osób zadeklarowało, że będzie obchodziło najbliższe Halloween.

Przeczytaj również: Test zniczy. Zobacz, którą lampę wybrać [WIDEO]

Wśród najchętniej kupowanych towarów znajdują się: cukierki, kostiumy i dekoracja. Prawdopodobnie w tym roku Amerykanie przeznaczą na kostiumy 3,1 mld dolarów (67 proc. badanych zadeklarowało tego typu zakupy). Za 2,5 mld dol. kupią słodycze (zrobi tak 94,3 proc. badanych), 2,4 mld dol. wydadzą na materiały do dekoracji (70 proc. badanych), a 390 mln dol. – na pocztówki okolicznościowe (35,4 badanych). Ośmiu na dziesięciu ankietowanych planuje udać się na zakupy w połowie października. To najlepszy wynik w historii badania.

71 proc. respondentów zapowiedziało, że z okazji Halloween będzie rozdawać cukierki, 49 proc. udekoruje swój dom lub podwórko, 47 proc. przebierze się na obchody święta, 46 proc. przygotuje specjalnie udekorowaną dynię, 34. proc. weźmie udział w Halloweenowym przyjęciu, 30 proc. zrobi psikusa dziecku, 21 proc. odwiedzi dom strachów, a 16 proc. przebierze w świąteczny kostium zwierzę domowe.

35 proc. Amerykanów szuka specjalnej kreacji online, a 29 proc. konsumentów korzysta z salonów sprzedaży stacjonarnej. Pod tym względem Amerykanie najczęściej szukają inspiracji w social mediach. Największy, 17-procentowy wpływ na opinię klientów ma Pinterest. Konsumenci kierują się również zdaniem bliskich – rodziny i przyjaciół (19 proc.), tym, co znajdą na Facebooku (17 proc.), pop kulturą (16 proc.) i zawartością mediów drukowanych (14 procent).

Halloween to bardzo ważne dla Amerykanów święto, dlatego niektórzy przygotowują się do niego z dużym wyprzedzeniem. 5 proc. respondentów pierwsze zakupy robi jeszcze przed początkiem września, 29 proc. badanych – we wrześniu, 44,4 proc. – w pierwszej połowie października, a 21,7 proc. – w drugiej połowie października.

Zobacz takż: Największa perła na świecie waży 34 kg! Znaleźli ją Filipińczycy

Co drugi ankietowany (47 proc.) będzie szukał zniżek i promocji w dyskoncie. Przed maskaradą powstają również liczne pop up story, które oferują specjalne, sezonowe produkty. Sklepy z Halloweenowym asortymentem oraz stoiska z kostiumami odwiedzi 36 proc. ankietowanych – o 3 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Co czwarty konsument (26 proc.) uda się na zakupy do supermarketu lub sklepu z artykułami spożywczymi, 23 proc. badanych odwiedzi hipermarket, a 22 proc. ograniczy się do zakupów online.

W Polsce skala popularności Halloween jest nieporównywalnie mniejsza. Mimo to również Polacy coraz częściej obchodzą Święto Zmarłych w amerykańskim stylu. W dyskontach, super- i hipermarketach można znaleźć specjalne gadżety i kostiumy związane z wydarzeniem. Bogatą ofertę przygotował również skandynawski sklep z różnorodnościami – Tiger.

Tegoroczne badanie objęło blisko 7 tys. konsumentów. Zostało zrealizowane między 6 a 13 września br.

Źródła: nrf.com

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze