Ranking Interbrand 2022. Apple najcenniejszą marką świata
W tegorocznym rankingu Interbrand najcenniejszą marką świata okazała się być marka Apple. Jej wartość oszacowano na 482,2 mld dolarów, o 18 proc. więcej w porównaniu do ubiegłego roku. Marka Apple ma ponad 200 mld dolarów przewagi nad pozostałymi, m.in. nad marką Google czy Microsoft. Tę drugą wyceniono na 278,3 mld. W rankingu nie zabrakło takich marek jak Amazon o wartości 274,9 mld dolarów i Amazon o wartości 251,7 mld dolarów. W obydwu przypadkach odnotowano wzrosty odpowiednio o 10 proc. i 28 proc. Znacznie niższą wartość ma marka Samsung, bo 87,7 mld dolarów, za którą uplasowały się marki motoryzacyjne m.in. Toyota (59,8 mld dolarów) i Mercedes-Benz (56,1 mld dolarów).
"Podczas gdy rynki finansowe wykazywały znaczne wahania w ciągu ostatnich kilku lat, wartość najsilniejszych marek na świecie stale rosła (…) W pierwszej dziesiątce marek obserwujemy gwałtowny wzrost i pojawienie się „superligi” – podkreśla Interbrand.
Top 10 najcenniejszych marek na świecie
- Apple 482,2 mld dolarów
- Microsoft 278,3 mld dolarów
- Amazon 274,9 mld dolarów
- Google 251,8 mld dolarów
- Samsung 87,7 mld dolarów
- Toyota 59,8 mld dolarów
- Coca-Cola 57,5 mld dolarów
- Mercedes-Benz 56,1 mld dolarów
- Disney 50,3 mld dolarów
- Nike 50,3 mld dolarów
Spadki odnotował jedynie Facebook (o 5 proc.), którego wyceniono na 34,5 mld dolarów oraz Intel (o 8 proc.) z wartością 32,9 mld dolarów.