Jeronimo Martins potwierdza, że były prowadzone testy. Wraz z właścicielami aplikacji Yanosik testowana była możliwość aby użytkownicy mogli sprawdzić gdzie znajduje się najbliższa Biedronka. A po najechaniu na jej ikonkę pojawiała się informacji czy sklep jest jeszcze otwarty.
Testy objęły blisko 700 placówek w 12 różnych regionach i trwały od maja do sierpnia bieżącego roku. Jak przyznaje Jeronimo Martins, chcieli dać swoim klientom rozwiązanie, które w łatwy i szybki sposób pokaże, gdzie znajduje się najbliższy otwarty sklep. Nie wiadomo jednak czy rozwiązanie na stałe wejdzie do użytku. Biedronka nie podjęła jeszcze decyzji o nawiązaniu stałej współpracy z aplikacją Yanosik.
- W związku z wprowadzeniem zakazu handlu w wybrane niedziele, panuje duże zamieszanie wśród konsumentów. Między innymi dlatego postanowiliśmy wprowadzić rozwiązanie, które usprawni informowanie klientów o zamknięciu sklepów - komentuje Patrycja Pilarz z Jeronimo Martins na łamach komputerswiat.pl.
I choć Biedronka ma nadzwyczaj dobre wyniki sprzedaży, to eksperci przestrzegają, że widocznie jest zwolnienie w drugim kwartale. Łącznie przychody dyskontów Jeronimo Martins Polska, od stycznia do czerwca wyniosły 5,76 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 8,6 proc. Jednak w drugim kwartale sprzedaż wzrosła jedynie o 2,2 proc. w porównaniu do 15,6 proc. wzrostu z pierwszego kwartału. Widoczna jest już zatem znacząca obniżka sprzedaży.