Już 61 proc. Polaków ma smartfony, a przy poszukiwaniu informacji 41 proc. korzysta z nich tak samo często jak z komputerów. Okazuje się, że większość konsumentów wybiera produkty ze sklepów i aukcji internetowych za pomocą urządzenia mobilnego, ale płatności dokonuje już z komputera stacjonarnego. Jednak wszystko wskazuje na to, że i to się zmieni. Niektóre sklepy już przyznają, że nawet 30 proc. sprzedaży odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych.
Które branże cieszę się największym powodzeniem wśród osób korzystających z urządzeń mobilnych? Okazuje się, że tutaj prym wiedzie odzież (32 proc.), artykuły dziecięce (21 proc.), sklepy komputerowe (6 proc.), motoryzacja (8 proc.). A co przeszkadza w zakupach za pomocą urządzeń mobilnych? Przeszkoda numer jeden to niewygodne wypełnianie formularzy, dwa - niedostosowanie stron do mobilnych urządzeń, a trzy - za wolne łącza.
Polecamy również:
Na co dzieci wydają pieniądze?
Coraz więcej Polaków kupuje żywność przez internet
Źródło: „Rzeczpospolita”