Dzieci w Polsce wydają w sklepach i sklepikach 285 mln zł miesięcznie – wynika z badania „Junior Shopper 2017”, przeprowadzonego przez GfK. Dzieci najczęściej kupują napoje, słodycze i przekąski. Biorąc pod uwagę częstotliwość zakupów, dzieci najczęściej kupują napoje (około 5-6 razy w miesiącu). Większość z nich wybiera cola-colę oraz soki i nektary. Z badania wynika, że aż blisko 90 proc. dzieci, które zaopatrują się w tę kategorię napojów, deklaruje, że kupuje produkty tej marki. Aż 80 proc. dzieci uważa ją za ulubioną markę wśród słodkich napojów. W przypadku soków i nektarów, największym zainteresowaniem wśród dzieci i młodzieży cieszy się marka Tymbark. Okazuje się, że dzieci i młodzież rzadziej niż napoje kupują słodycze i przekąski. Na takie smakołyki pozwalają sobie około 4 razy w miesiącu. Dzieci tak jak dorośli mają swoje ulubione sklepy. W kategorii sklepów spożywczych dla ponad połowy dzieci jest to sieć Biedronka, na drugim miejscu znajduje się Lidl.
Zobacz: Tajemnicza reklama McDonald's
Przeczytaj: Dyskonty odchodzą do lamusa
Źródło: dlahandlu.pl