Vinted. Platforma e-commerce na miarę naszych czasów
Vinted to platforma e-commerce założona w 2008 roku przez Mildę Mitkute oraz Justasa Janauskasa. Wraz ze wzrostem popularności idei slow fashion oraz kupowania ubrań z tzw. "drugiej ręki" platforma shoppingowa osiąga coraz korzystniejsze wyniki sprzedażowe i rozwojowe.
Zespół Vinted liczy ponad 1200 osób oraz posiada 5 biur na terenie Europy. Aktualnie funkcjonuje na 18 rynkach (m.in. hiszpańskim, austriackim, niemieckim czy brytyjskim). Według danych z 2020 roku z platformy korzysta ponad 75 milionów użytkowników - zauważalna jest również zintensyfikowana tendencja wzrostowa. Jak informuje portal Fashion Biznes grono polskich użytkowników liczy ponad 7,5 mln użytkowników - z czego 2 mln użytkowników dołączyło do platformy na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy.
Vinted rozwija się nie tylko pod względem ilości realnych użytkowników. W celu usprawnienia procesu zakupowego oraz w odpowiedzi na zapotrzebowania konsumentów i użytkowników zespół wprowadza liczne zmiany i regularnie przeprowadza aktualizacje. Do marketplace’u Vinted wprowadzono nowe kategorie, takie jak rzeczy do domu czy akcesoria dla zwierząt.
Vinted wchodzi na rynek skandynawski
Wprowadzono także międzynarodowe przesyłki - dzięki temu możemy kupić produkty oferowane przez osoby mieszkające na terenie Litwy Słowacji oraz Węgier. 10 października do tego grona dołączyła Szwecja. Modowe połączenia na linii Szwecja-Polska otwiera przed polskim konsumentem nowe możliwości - skandynawskie przywiązanie do jakości oraz ekologicznych rozwiązań jest widziane na każdym kroku.
Jak zaznacza portal Fashion Biznes przesyłki międzynarodowe nie są droższe od transakcji przeprowadzanych lokalnie. Do 30 listopada 2022 roku przesyłka paczki ze Szwecji do Polski kosztuje 7,31 zł (cena zależna jest od aktualnego kursu walut).
Polecany artykuł: