Dbałość o środowiska - kwestia kluczowa
W dobie XXI wieku świadomość ekologiczna oraz działania CSRowe są niemalże na porządku dziennym. Dotyczy to zarówno małych lokalnych firm jak i wielkich światowych marek.
Wprowadzane są innowacyjne rozwiązania, finansowane są badania czy laboratoria, których celem jest ochrona środowiska i zachowanie zrównoważonego rozwoju.
Firmy dbają o swoich pracowników oferując im specjalne szkolenia, rezygnują z używania produktów pochodzenia zwierzęcego czy ograniczają używanie plastiku podczas procesów produkcyjnych.
H&M - firma, która nie jest pasywna
Jedną ze znanych marek, która zapewnia o podjętych działaniach na rzecz ochrony środowiska jest H&M. Prezes szwedzkiej sieciówki przekonuje, że koncern nie jest obojętny na ekologię.
Firma poinformowała, że do 2040 roku zamierza zredukować emisję gazów cieplarnianych. Podkreśla też, że H&M korzysta w swoich kolekcjach z bawełny organicznej i materiałów pochodzących z recyklingu i dba o zrównoważone procesy produkcyjne.
Adidas - sport i czyste oceany
Kolejną firmą podejmującą ciekawe działania jest Adidas. Sportowy brand poinformował jakiś czas temu, że do 2024 roku będzie używał wyłącznie materiałów pochodzących z recyklingu.
Zapewnili również, że wszystkie produkowane buty powstaną z plastiku wydobytego z oceanu - a sprzedają około 450 milionów par obuwia rocznie.
W realizacji tych działań firmę Adidas wspiera organizacja Parley the Oceans. Zmiany dotyczą także bezpośrednio miejsc pracy - plastik nie będzie w nich obecny.
Burberry - "zielone" rozwiązania z wielkiego świata
Również wielkie domy mody decydują się na wprowadzenie "zielonych" rozwiązań. Za przykład może posłużyć brytyjska marka Burberry. Niesprzedane ubrania są oddawane do firmy Elvis&Kresse i tam poddawane recyklingowi.
Burberry zrezygnowało również z produkcji naturalnych futer. Powstał również nowy oddział, którego zadaniem jest wynalezienie nowych, innowacyjnych tkanin. Ponadto do 2025 roku we wszystkich butikach marki, wszystkie wieszaki, opakowania i torebki mają zostać wymienione na bardziej ekologiczne.
Patagonia - działanie mają we krwi
O środowisko troszczy się także firma Patagonia. Firma przekazuje procent ze sprzedaży na różne organizacje ekologiczne (zaangażowali się również w akcje przeciwko wycince w Puszczy Białowieskiej). Biorą również czynny udział w kampaniach społecznych oraz prowadzą zaawansowany program recyklingowy.
IKEA - ekologiczne DNA
Jedną z najpopularniejszych marek, która stara się podejmować świadome decyzje związane z ochroną środowiska jest IKEA - przez wielu określana mianem "marki z ekologicznym DNA".
Już od kilku lat wdraża strategię zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive. Przy produkcji korzystają z materiałów pochodzących z recyklingu oraz z certyfikowanego drewna oraz bawełny, papieru czy słomy ryżowej. Inwestują również w odnawialne źródła energii.