EKO

i

Autor: Canva EKO

Ekologia i działania na rzecz środowiska

Te marki stawiają na zielone! Ekologiczne rozwiązania wśród znanych firm

2022-08-06 9:57

Znane firmy coraz częściej w swoich planach biznesowych uwzględniają nie tylko kwestie kosztów czy zysków. Na przestrzeni ostatnich kilku lat skupiają się również na wprowadzaniu innowacyjnych technologii i rozwiązań, któe mają na celu ochronę naszej planety. Które marki stawiają "na zielone"?

Dbałość o środowiska - kwestia kluczowa

W dobie XXI wieku świadomość ekologiczna oraz działania CSRowe są niemalże na porządku dziennym. Dotyczy to zarówno małych lokalnych firm jak i wielkich światowych marek. 

Wprowadzane są innowacyjne rozwiązania, finansowane są badania czy laboratoria, których celem jest ochrona środowiska i zachowanie zrównoważonego rozwoju. 

Firmy dbają o swoich pracowników oferując im specjalne szkolenia, rezygnują z używania produktów pochodzenia zwierzęcego czy ograniczają używanie plastiku podczas procesów produkcyjnych. 

H&M - firma, która nie jest pasywna

Jedną ze znanych marek, która zapewnia o podjętych działaniach na rzecz ochrony środowiska jest H&M. Prezes szwedzkiej sieciówki przekonuje, że koncern nie jest obojętny na ekologię. 

Firma poinformowała, że do 2040 roku zamierza zredukować emisję gazów cieplarnianych. Podkreśla też, że H&M korzysta w swoich kolekcjach z bawełny organicznej i materiałów pochodzących z recyklingu i dba o zrównoważone procesy produkcyjne.

Adidas - sport i czyste oceany

Kolejną firmą podejmującą ciekawe działania jest Adidas. Sportowy brand poinformował jakiś czas temu, że do 2024 roku będzie używał wyłącznie materiałów pochodzących z recyklingu.

Zapewnili również, że wszystkie produkowane buty powstaną z plastiku wydobytego z oceanu - a sprzedają około  450 milionów par obuwia rocznie.

W realizacji tych działań firmę Adidas wspiera organizacja Parley the Oceans. Zmiany dotyczą także bezpośrednio miejsc pracy - plastik nie będzie w nich obecny.

Burberry - "zielone" rozwiązania z wielkiego świata

Również wielkie domy mody decydują się na wprowadzenie "zielonych" rozwiązań. Za przykład może posłużyć brytyjska marka Burberry. Niesprzedane ubrania są oddawane do firmy Elvis&Kresse i tam poddawane recyklingowi.

Burberry zrezygnowało również z produkcji naturalnych futer. Powstał również nowy oddział, którego zadaniem jest wynalezienie nowych, innowacyjnych tkanin. Ponadto do 2025 roku we wszystkich butikach marki, wszystkie wieszaki, opakowania i torebki mają zostać wymienione na bardziej ekologiczne.

Patagonia - działanie mają we krwi

O środowisko troszczy się także firma Patagonia. Firma przekazuje procent ze sprzedaży na różne organizacje ekologiczne (zaangażowali się również w akcje przeciwko wycince w Puszczy Białowieskiej). Biorą również czynny udział w kampaniach społecznych oraz prowadzą zaawansowany program recyklingowy.

IKEA - ekologiczne DNA

Jedną z najpopularniejszych marek, która stara się podejmować świadome decyzje związane z ochroną środowiska jest IKEA - przez wielu określana mianem "marki z ekologicznym DNA".

Już od kilku lat wdraża strategię zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive. Przy produkcji korzystają z materiałów pochodzących z recyklingu oraz z certyfikowanego drewna oraz bawełny, papieru czy słomy ryżowej. Inwestują również w odnawialne źródła energii.

Sonda
Czy zainteresowałbyś/ałabyś się pracą w branży eko?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze