Polak kupuje emocjonalnie

i

Autor: Shutterstock Polak kupuje emocjonalnie

Decyzje zakupowe podejmujemy w sklepie. Nie pomagają listy zakupów

2016-04-19 16:26

Co piąty Polak nie jest „odporny" na reklamę w miejscu sprzedaży. Mało tego, 4 osoby na 5 ostateczną decyzję o kupnie towaru podejmują w sklepie.

Firma in-Store Media we współpracy z firmą Nielsen zbadała decyzje konsumenckie klientów sieci Carrefour i Kaufland. Na podstawie ankiet przeprowadzonych na grupie ok. 600 klientów sieci handlowych ustaliła, co motywuje nas do zakupu.

Co drugi Polak robi listę zakupów, zanim uda się po produkty, których potrzebuje. Nie pomaga to jednak w podejmowaniu decyzji zakupowych, a te w 78. proc. mają miejsce dopiero „na miejscu". Informacje o nabywanych towarach czerpiemy przede wszystkim ze sklepowych półek (69 proc.). Cenimy sobie także lekturę gazetkach promocyjnych (36 proc.) i reklamy zamieszczane bezpośrednio w sklepach (31 proc.). Co trzeci konsument (35 proc.) czerpie wiedzę o nowych produktach ze sklepów stacjonarnych.

Może zainteresować cię także: Co trzeci Polak żałuje, że zrobił nieprzemyślane zakup

Ponadto sprzedaż wzrasta o jedną piątą (19 proc.), jeżeli klienci mogą oglądać reklamę w miejscu sprzedaży. W przypadku działów z napojami reklama powoduje 24-procentowy wzrost sprzedaży, chociaż tak naprawdę daje ona efekt długoterminowy. U 62 proc. klientów, którym pokazano reklamę w sklepie, wzrosła świadomość marki, a u 3 osób na 4 (75 proc.) chęć zakupienia danego towaru wzrosła.

Przeczytaj również: Do Biedronki po gry komputerowe!

Około 70 proc. respondentów poszukuje konkretnych, wybranych wcześniej marek, pozostałe 30 proc. nie zwraca uwagi na to, czy produkt jest markowy.71 proc. badanych przyznało, że dzięki reklamie w sklepie przypomniało sobie o produkcie do kupienia i zgromadziło informacje o asortymencie. Atrakcyjność reklamowanych stacjonarnie marek wzrosła w oczach klientów o 69 procent.

Źródło: portalspozywczy.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze