Poczta Polska

i

Autor: Tomasz Radzik

E-sklepy wybierają Pocztę Polską

2018-11-28 6:00

Według badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia aż ponad połowa przedsiębiorców prowadzących sprzedaż internetową wybiera usługi kurierskie Pocztex i usługi paczkowe Poczty Polskiej. Coraz popularniejsza jest także opcja odbioru paczki w określonym punkcie, na takie rozwiązanie zdecydowała się blisko 1/3 właścicieli e-sklepów.

Zamówione paczki można odbierać w wybranych placówkach pocztowych, stacjach Orlen, w kioskach RUCH oraz w sklepach Żabka i Freshmarket. Klienci Poczty Polskiej mają obecnie do dyspozycji już 10 800 takich punktów odbioru.

Dostawę przesyłek kurierem Poczty Polskiej i Pocztexu wybiera coraz więcej e-sklepów. W zdecydowanej większości są to firmy z wyłącznie polskim kapitałem, które zatrudniają od 2 do 50 osób. W swojej ofercie mają głównie: wyposażenie dla domu i ogrodu, artykuły dla dzieci, artykułu biurowe oraz odzież, obuwie i kosmetyki. Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że blisko 1/3 sklepów internetowych wysyła miesięcznie od 100 do 500 paczek, 17 proc. - powyżej 500 sztuk, 31 proc. - 1-2 tysiące, zaś 13 proc. - powyżej 2 tysięcy przesyłek miesięcznie.

Poczta Polska konsekwentnie umacnia pozycję jednego z liderów rynku. W ramach nowej architektury logistycznej będą działać trzy sortownie regionalne i 50 punktów przeładunkowych tzw. depotów, które będą skomunikowane z centralnym węzłem logistycznym. W listopadzie Poczta Polska uruchomiła nową sortownię w Koszalinie, wcześniej została oddana do użytku nowa hala w Olsztynie oraz w Łodzi, a także nowa maszyna paczkowa w Zabrzu.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze