sklep

i

Autor: MARCIN WZIONTEK/ SUPER EXPRSS

Drożyzna w sklepach

Gazetki promocyjne sklepów sposobem na inflację! Czytamy je co tydzień!

2023-01-13 15:46

W czasach drożyzny z ołówkiem w reku planujemy zakupy i bardziej zwracamy uwagę na ceny. Wybieramy tańsze sklepy i polujemy na promocje. Wiele sieci handlowych co tydzień a nawet częściej wydaje gazetki promocyjne, dostępne w formie papierowe czy w sieci. Jak podaje dziennik „Rzeczpospolita” - już ponad 80 proc. klientów czyta je regularnie.

Rośnie zainteresowanie gazetkami promocyjnymi

Drożyzna galopuje, rosną ceny wszystkich produktów spożywczych. Za wzrostem cen nie nadążają nasze pensje, nic więc dziwnego, że przy zakupach liczymy każdy grosz. Jak pisze ”Rzeczpospolita” - ceny rosnące ponad 20 proc., a nawet 50 proc. w przypadku niektórych kategorii, spowodowały ogromne zmiany w zachowaniach Polaków. W poszukiwaniu oszczędności szukamy sklepów, gdzie możemy tanie zrobić zakupy. Z badania SW Research dla Grupy Blix, które przytoczyła gazeta, wynika, że już 84,1 proc. przegląda gazetki promocyjne sieci handlowych minimum raz w tygodniu, niemal co drugi robi to dwa, trzy razy w tygodniu, a 14 proc. - nawet codziennie.

- W tym roku z powodu wysokiej inflacji będzie rosło znaczenie gazetek jako narzędzia służącego do optymalizacji wydatków. Taki trend był też mocno widoczny pod koniec 2022 r. - podkreśla cytowany przez "Rz" dr Krzysztof Łuczak, współautor badania z Grupy Blix. - Natomiast w tym roku zmniejszy się rola publikacji jako źródła inspiracji do zakupów - dodaje.

Cena ważniejsza niż marka

Grudniowe badanie GfK pokazało, że cena to główne kryterium wyboru, została wskazana przez 43 proc. ankietowanych. Inne parametry - jak kraj pochodzenia, skład czy marka - systematycznie tracą na znaczeniu. I nie ma się co spodziewać, aby trendy wróciły na poprzednie tory zbyt szybko - pisze "Rzeczpospolita". Z najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów wynika, że w ciągu ostatniego półrocza aż 40 proc. Polaków oszczędzało już na żywności.

Sonda
Polujesz na promocje w sklepach?
Pieniądze to nie wszystko Paulina Matysiak

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze