Rośnie zainteresowanie gazetkami promocyjnymi
Drożyzna galopuje, rosną ceny wszystkich produktów spożywczych. Za wzrostem cen nie nadążają nasze pensje, nic więc dziwnego, że przy zakupach liczymy każdy grosz. Jak pisze ”Rzeczpospolita” - ceny rosnące ponad 20 proc., a nawet 50 proc. w przypadku niektórych kategorii, spowodowały ogromne zmiany w zachowaniach Polaków. W poszukiwaniu oszczędności szukamy sklepów, gdzie możemy tanie zrobić zakupy. Z badania SW Research dla Grupy Blix, które przytoczyła gazeta, wynika, że już 84,1 proc. przegląda gazetki promocyjne sieci handlowych minimum raz w tygodniu, niemal co drugi robi to dwa, trzy razy w tygodniu, a 14 proc. - nawet codziennie.
- W tym roku z powodu wysokiej inflacji będzie rosło znaczenie gazetek jako narzędzia służącego do optymalizacji wydatków. Taki trend był też mocno widoczny pod koniec 2022 r. - podkreśla cytowany przez "Rz" dr Krzysztof Łuczak, współautor badania z Grupy Blix. - Natomiast w tym roku zmniejszy się rola publikacji jako źródła inspiracji do zakupów - dodaje.
Cena ważniejsza niż marka
Grudniowe badanie GfK pokazało, że cena to główne kryterium wyboru, została wskazana przez 43 proc. ankietowanych. Inne parametry - jak kraj pochodzenia, skład czy marka - systematycznie tracą na znaczeniu. I nie ma się co spodziewać, aby trendy wróciły na poprzednie tory zbyt szybko - pisze "Rzeczpospolita". Z najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów wynika, że w ciągu ostatniego półrocza aż 40 proc. Polaków oszczędzało już na żywności.