PEPCO sklep handel promocje

i

Autor: PEPCO/materiały prasowe PEPCO sklep handel promocje

Rynek e-commerce

Gigantyczne zmiany w Pepco! Klienci będą w szoku. To załamanie na rynku marketplace?

2022-11-01 19:57

W 2021 roku firma Pepco ogłosiła wejście na rynek e-commerce. Klienci z entuzjazmem przyjęli tą informację. ucieszyła ich wizja zakupu ulubionych produktów za pośrednictwem marketplace. Teraz Pepco wycofuje się z tego pomysłu. Co wpłynęło na tak nagłą i zaskakującą decyzję?

Pepco. Ekspansja na rynkach europejskich

Firma Pepco powstała w 1999 roku. W 2004 roku w Polsce pojawiły się pierwsze sklepy - w 2013 roku firma rozpoczęła ekspansję na rynki europejskie. Aktualnie posiada ponad 2900 punktów w całej Europie - w Czechach, Rumunii, Chorwacji, Słowenii, Estonii, Bułgarii, Serbii, Hiszpanii i Austrii, a także na Słowacji, Węgrzech, Litwie, Łotwie oraz we Włoszech. Niedawno otwarty został pierwszy sklep w Grecji - w planach jest również otwarcie w Portugalii o czym informował zarząd Pepco.

550 nowych sklepów. Plan zarządu na kolejny rok

Jak informuje portal Fashion Biznes Pepco planuje uruchomienie przynajmniej 550 sklepów w roku finansowym 2022/2023. "Mamy za sobą kolejny rok, w którym poszliśmy wyraźnie naprzód. Przyspieszamy nasz program rozbudowy sieci placówek, stanowiący najważniejszy czynnik wzrostu Grupy. Rozwijamy program modernizacji sklepów, co pomaga nam zwiększać sprzedaż LFL. (…) Testujemy również naszą pełną ofertę odzieży, asortymentu wielobranżowego i towarów szybkozbywalnych pod szyldem Pepco w kilku sklepach w Irlandii" - poinformował Trevor Masters, dyrektor generalny Grupy Pepco cytowany przez "FB".

E-commerce w Polsce. Pepco rezygnuje ze sprzedaży internetowej

W październiku 2021 roku Pepco ogłosiło start na ośmiu platformach marketplace w Polsce - Allegro, Ceneo, Empik.com, Morele, erli.pl, Mall.pl, arena.pl i shumee.pl. W październiku tego roku firma ogłosiła rezygnację ze sprzedaży internetowej podkreślając jednocześnie, że zależy jej na rozwoju sieci sklepów stacjonarnych.

"Zgromadziliśmy dzięki temu wiedzę niezbędną do dalszego rozwoju naszej strategii digitalowej. Nie zmieni to jednak faktu, że klienci Pepco cenią możliwość odwiedzenia sklepu, obejrzenia produktu, osobistego kontaktu z obsługą i przywiązują dużą wagę do wiodących na rynku bardzo niskich cen naszej oferty oferowane w naszych sklepach fizycznych. Ze względu na stosunkowo niską wartość przeciętnego koszyka i profil naszego konsumenta, możliwość osobistej wizyty w sklepach Pepco może być bardziej atrakcyjna niż zakupy online, również ze względu na koszty dostawy. Koncentrujemy się obecnie na szybkiej i efektywnej ekspansji naszej sieci sklepów stacjonarnych oraz ich przebudowie i odświeżeniu zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów" - poinformował zarząd Pepco w rozmowie z portalem Wiadomości Handlowe.

Sonda
Co kupujesz w Pepco?
Pieniądze to nie wszystko. Tomasz Gontarz

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze