Mechanizm działania oszustów jest identyczny jak w przypadku akcji z podszywaniem się pod Media Expert. Na Facebooku powstaje fanpage, który zachęca do udziału w konkursie. W rzekomych czterech losowaniach wytypowanych zostanie po 5 zwycięzców. Wystarczy polubić stronę, udostępnić post i napisać komentarz.
Zobacz również: Obiecywali nagrody z Media Expert. „Zabawa" na Facebooku kosztowała 61 zł
Na chwilę obecną (środa godz. 12) fanpage ma ponad 12 tys. użytkowników i wielu z nich mogło kliknąć w podejrzany link, który na zawierać listę zwycięzców. Prowadzi on do strony, który zachęca do ściągnięcia potencjalnie groźnego pliku. W przypadku poprzedniej akcji oszustów, przenosił do strony, która nakłaniała do wysłania dwóch sms-ów premium w cenie 30,75 zł brutto za każdy na numer 92548.
Strona „Media Expert – Czyszczenie magazynów" została już usunięta, ale "Biedronka - Darmowe Zakupy" nadal działa. Dlatego zalecamy zachowanie czujności i potwierdzanie informacji o konkursach w pewnych źródłach. Poprosiliśmy właściciela Biedronki firmę Jeronimo Martins o komentarz w tej sprawie.
Firma podziękowała naszej redakcji za nagłośnienie tej sprawy. - Dziękujemy za przekazany do nas sygnał. Zaznaczamy, że sieć Biedronka nie jest organizatorem wspomnianego konkursu na portalu Facebook, nie posiadamy też na tym portalu oficjalnego profilu marki Biedronka - czytamy w e-mailu wysłanym do Superbiz.pl.
- Niezależnie od powyższego, przekazaliśmy otrzymane od Pana informacje naszym prawnikom, którzy przyjrzą się sprawie i zbadają możliwości zgłoszenia naruszenia, w ramach dostępnych możliwości prawnych. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, informacje o realizowanych przez sieć Biedronka działaniach, w tym aktualnie prowadzonych konkursach, można zweryfikować na naszej stronie internetowej www.biedronka.pl. lub poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta (email: [email protected] oraz tel. 800 080 010 lub 22 205 33 00). Ostrzeżenie dla klientów dot. konkursów internetowych zamieszczone jest również na naszej stronie http://www.biedronka.pl/pl/komunikaty - dodaje dział prasowy Jeronimo Martins.