Jose Mourinho wziął udział w reklamie polskiego tradera online - firmy XTB. XTB to dom maklerski z główną siedzibą w Warszawie, specjalizujący się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Co ciekawe, notowania brokera wyraźnie wzrosły w poniedziałek. W południe kurs akcji spółki rósł nawet o 11 proc. do 17,15 zł. Wszystko za sprawą spotu reklamowego z udziałem sportowca. Działania oparte na wizerunku Portugalczyka będą realizowane na wszystkich rynkach, na których działa XTB - w Europie, Azji i Ameryce Południowej.
ZOBACZ TEŻ: Chcesz dostać więcej pieniędzy? Kup krowę
Jose Mourinho będzie ambasadorem marki przez najbliższe dwa lata. Sportowiec kiedyś uważany był za najlepszego trenera na świecie. Ma on na koncie m.in. mistrzostwa Portugalii, Anglii, Włoch i Hiszpanii oraz dwa puchary Ligi Mistrzów (z FC Porto i Interem Mediolan). Współpraca XTB i Portugalczyka rozpocznie kampanię globalną pt: "Be like Jose" (ang. Bądź jak Jose), która ma za zadanie ukazanie podobieństw pomiędzy wyzwaniami, z którymi mierzą się na co dzień inwestorzy i trenerzy. Kampanię z udziałem Mourinho przygotowała agencja Saatchi&Saatchi. Spółka nie ujawniła jednak, jakie wynagrodzenie za współpracę otrzymał piłkarski trener. Plotki mówią, że to kwota z sześcioma zerami, w walucie brytyjskiej.
SPRAWDŹ TAKŻE: Legendarny projektant mody zmarł na koronawirusa! Kim był założyciel marki KENZO?