Pepsi znika z sieci Carrefour
Niedawno pisaliśmy, że Carrefour we Francji wycofuje ze sprzedaży produkty marki PepsiCo. Powodem są podwyżki, jakie zaproponował koncern. Sieć na półkach francuskich sklepów umieściła nawet informację dla klientów, że zaprzestaje sprzedaży tej marki ze względu na „niedopuszczalne podwyżki cen”. Jak dowiedziała się "Rzeczpospolita" – napoje i przekąski PepsiCo mogą też znikać z polskich sklepów sieci.
- "W nawiązaniu do pojawiających się informacji o niepowodzeniu negocjacji cenowych pomiędzy Carrefour i PepsiCo, których celem było obniżenie cen produktów tego producenta dla klientów, informujemy iż Carrefour Polska również ograniczy współpracę z tym dostawcą na krajowym rynku "– podało „Rzeczpospolitej biuro prasowe Carrefour Polska. Na razie nie wiadomo, jakie produkty nie będą już w sprzedaży.
To nie pierwszy taki przypadek
Decyzja Carrefour o zaprzestaniu sprzedaży produktów PepsiCo nie jest pierwszym przypadkiem stosowania takiej taktyki przez sprzedawców. We wrześniu Carrefour zaczął umieszczać etykiety informujące o downsize'ingu na produktach, których objętość spadła, ale cena na półkach utrzymała się lub wzrosła. Wśród produktów objętych taką kampanią znalazły się mrożona herbata Lipton firmy PepsiCo i ciastka lodowe Viennetta firmy Unilever - pisze "Rz".
Francuscy sprzedawcy detaliczni żywności narzekają, że ich marże są obniżane, a producenci zarabiają z powodu wyższych cen. Podczas ostatniej aktualizacji notowań PepsiCo po raz trzeci z rzędu podniosła prognozę zysków na 2023 rok, po podniesieniu cen średnio o 11 procent w ciągu trzech miesięcy poprzedzających wrzesień.