Na podejrzanej stronie internetowej organizatorzy "konkursu" zadają kilka prostych pytań. W drugim etapie należy podać swoje dane osobowe - czego nie należy robić. W następnym uczestnicy "wygrywają" karty podarunkowe, ale zamiast tego jesteśmy bombardowani ofertami reklamowymi.
Zobacz również: Internetowi oszuści podszywają się pod Biedronkę na Facebooku
To nie jedyny "konkurs", który w ostatnim czasie bazując na popularnej sieci sklepów Bierdonka, okazuje się internetową pułapką zastawioną przez oszustów i naciągaczy. Na początku stycznia pisaliśmy o fanpage'u na Facebooku: "Biedronka - Darmowe Zakupy", w którym internauci byli kuszeni możliwością "napełnienia koszyka produktami za darmo". W efekcie oszuści namawiają do pobrania podejrzanego pliku.
Podobnie jak wtedy, tak i teraz poinformowaliśmy o sprawie firmę Jeronimo Martins, właściciela Biedronki. - Podkreślamy, że – tak jak poprzednim razem - sieć Biedronka nie jest organizatorem ankiety „Wygraj kartę podarunkową na 1000 zł" na portalu supermarket.wygrajdarmowe-kupony.com. Przekazaliśmy też informacje na temat wspomnianej strony naszym prawnikom. - czytamy w e-mailu wysłanym do Superbiz.pl.
- Niezależnie od powyższego, przekazaliśmy otrzymane od Pana informacje naszym prawnikom, którzy przyjrzą się sprawie i zbadają możliwości zgłoszenia naruszenia, w ramach dostępnych możliwości prawnych. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, informacje o realizowanych przez sieć Biedronka działaniach, w tym aktualnie prowadzonych konkursach, można zweryfikować na naszej stronie internetowej www.biedronka.pl. lub poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta (email: [email protected] oraz tel. 800 080 010 lub 22 205 33 00). Ostrzeżenie dla klientów dot. konkursów internetowych zamieszczone jest również na naszej stronie http://www.biedronka.pl/pl/komunikaty - dodał dział prasowy Jeronimo Martins.