Kolejne problemy Volkswagena. Zamknięcie fabryki Audi w Brukseli, padła data
We wrześniu 2024 roku 5 tys. osób protestowało przeciwko zamknięciu fabryki Audi Brussels (marki koncernu Volkswagen AG). W geście solidarności większość transportu miejskiego w mieście została zawieszona. Fabryki nie udało się jednak uratować.
Jak poinformował członek zarządu Audi AG i szef produkcji Gerd Walker zapadła "bolesna decyzja" o zamknięciu fabryki w Brukseli. Jak dodał, to "najtrudniejsza decyzja jaką kiedykolwiek musiał podjąć w karierze zawodowej".
Produkcja w fabryce Audi Brussels ma zatrzymać produkcję 28 lutego 2025 roku, co potwierdził cytowany przez Reutersa rzecznik Audi Peter D'hoore. Fabryka zatrudnia 3 tys. osób.
Europejski przemysł ma kłopoty, kolejne fabryki się zamykają
Związki zawodowe wskazywały, że zamknięcie fabryki w Brukseli, jak i zamykanie innych fabryk jest zagrożeniem dla europejskiej gospodarki. Szef socjalistycznego związku w Audi Patrick Van Belle podkreślił, że władze europejskie "utrudniają funkcjonowanie belgijskiego przemysłu", oraz "przemysłu europejskiego".
Jak dodał, "przemysł wytwórczy ucieka z naszych krajów".
Co ciekawe, zakupem fabryki miał być zainteresowany chiński producent aut elektrycznych Nio, jednak dyrektor generalny firmy William Li zaprzeczył tym doniesieniom. Z racji, że nie udało się znaleźć nabywcy, fabryka zostanie zamknięta.