Koronawirus na wakacjach. Czy ubezpieczenie obejmuje leczenie COVID-19?

2020-08-07 13:23 -ag
wakacje nad morzem
Autor: ZUS

Koronawirus na wakacjach może się zdarzyć. Czy polisy ubezpieczeniowe obejmują leczenie COVID-19 poza granicami Polski? W biznesie nie ma próżni. Na odpowiedź firm ubezpieczeniowych nie trzeba było długo czekać. Wybierając polisę, zwracaj uwagę na to, czy ma zapisy dotyczące koronawirusa.

Koronawirus nie odpuszcza. Choć pandemia znacznie utrudnia podróżowanie po świecie, to nie jest ono już niemożliwe. Jednak wybierając się na zagraniczne wakacje, warto zwrócić uwagę na to, czy polisa ubezpieczeniowa obejmuje kwestie dotyczące koronawirusa. Choć w wielu miejscach wystarczająca będzie karta EKUZ, to zwykle warto dodatkowo się ubezpieczyć, by w razie wyjątkowej nagłej sytuacji nie trzeba było pokrywać kosztów leczenia z własnej kieszeni, a dopiero po powrocie do kraju egzekwować zwrotu kosztów od Narodowego Funduszu Zdrowia. Z prywatną polisą turystyczną w dłoni po prostu jesteśmy spokojniejsi. A przecież na wakacje wyjeżdżamy, by wypocząć, a nie dodatkowo się stresować.

Sprawdź nowa ofertę LINK 4 Mama. Czy warto się ubezpieczyć?

Znalezienie odpowiedniej polisy na prywatny indywidualny wyjazd nie powinno stanowić problemu. W swojej ofercie ma już je sporo firm. W wielu przypadkach polisa obejmuje zachorowanie na COVID-19 i jego leczenie do całkowitej wysokości sumy gwarantowanej ubezpieczenia. Taką ofertę mają m.in AXA Assistance, Signal Iduna, Generali czy PZU (tu podróż nie może być dłuższa niż 30 dni). Właściciel takiej polisy zwykle ma prawo do badań, leczenia i hospitalizacji związanych z COVID-19, ale i do leczenia ambulatoryjnego, wizyt lekarskich, lekarstw i transportu chorego - także do kraju.

Takie koronawirusowe ubezpieczenia oferują też swoim klientom biura podróży (m.in. Itaka, Rainbow, TUI). Ale warto zaznaczyć, że zwykle nie są to oddzielne polisy, ale elementy istniejących już ubezpieczeń turystycznych. Na przykłady w biurze ITAKA zakres ubezpieczenia obejmuje nie tylko samego chorego na COVID-19, ale i jego bliskich. Jak czytamy na stronie operatora ubezpieczyciel gwarantuje: pokrycie kosztów leczenia i transportu osoby ubezpieczonej (w tym również powrót do kraju zamieszkania) w przypadku zachorowania na COVID-19 – odpowiedzialność do pełnej sumy ubezpieczenia kosztów leczenia; zwrot kosztów przerwania podróży, gdy bliski krewny ubezpieczonego zachoruje na COVID-19 i konieczna jest nagła hospitalizacja; pokrycie kosztów dodatkowego zakwaterowania, wyżywienia i transportu (maksymalnie do kwoty 1000 EUR/os.), gdy ubezpieczony musi odbyć kwarantannę i z tego powodu wydłuża swój pobyt. Pokrycie tych kosztów jest możliwe, jeśli kwarantanna nie zakończy się przed datą planowanego powrotu.

Jak widać, pakiet ochrony jest rozmaity. Dlatego też warto przejrzeć różne oferty, dokładnie przeanalizować i wybrać najlepszą dla siebie.

Źródło: Businessinsider.pl 

We Wrocławskim zoo urodziły się dwa małe GNU Białobrode

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

Najnowsze