Paczka kurierska [zdjęcie ilustracyjne]

i

Autor: Pixabay Paczka kurierska [zdjęcie ilustracyjne]

Kurierzy uratują święta i black friday. Firmy gotowe na mega ruch

2020-11-05 13:23

Z powodu pandemii koronawirusa zakupy w tym roku przeniosły się do sieci. To oznacza wzmożony ruch dla kurierów, którzy już w wiosną odczuli go na własnej skórze. Firmy kurierskie obsługiwały wtedy nawet 16 milionów paczek miesięcznie! A szczytowy okres związany z Black Friday i Świętami dopiero przed nami.

Zakupy online to bardzo wygodne rozwiązanie w czasie lockdownu. Od soboty 7 listopada wchodzi w życie rozporządzenie ograniczające działalność galerii handlowych i sklepów wielkopowierzchniowych. Wyjątkiem są sklepy: spożywcze, z artykułami dla zwierząt, apteki, drogerie, punkty usługowych typu poczta, saloniki prasowe. Czynne pozostaną także sklepy remontowo-budowlane. Niestety, bardzo popularna w okresie wyprzedaży i świątecznym elektronika, będzie dostępna tylko on-line.

Czytaj także: Lockdown. Co będzie czynne w galeriach handlowych

Diler wprowadzał psychotropy poprzez firmę kurierską

Dla firm zajmujących się transportem paczek to doskonały moment na zarobek, ale także wzmożone zapotrzebowanie na pracowników. Wiadomo, że DPD zatrudni w szczycie sezonu co najmniej tysiąc dodatkowych kurierów (w tej chwili jest ich 7 tys), a Poczta Polska – 1,2 tys. dodatkowych osób. GLS w Europie da zatrudnienie kilku tysiącom pracowników, a UPS przyjmie w tym czasie na świecie ponad 100 tys.

Od Black Friday do Gwiazdki

– Black Friday to początek najbardziej pracowitego okresu dla firm kurierskich, który trwa do świąt Bożego Narodzenia. Szczyt sezonu przynosi zwykle wzrost wolumenu przesyłek o 20–30 proc. – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną”. Jak dodaje, według przewidywań firmy, tegoroczne zapotrzebowanie na usługi kurierskie może być jeszcze intensywniejszy niż zwykle. Dodatkowo firmy spedycyjne przewidują, że zajmą się dostawą tych prezentów, których nie będziemy mogli wręczyć osobiście.

Czytaj także: Wielki kryzys. Usługi i rozrywka w centrach handlowych straciły połowę obrotów, co dalej z branżą?

Branża zapewnia jednak, że jest przygotowana na listopadowo-grudniowy boom. – Pod względem logistycznym i organizacyjnym jesteśmy dobrze przygotowani do obsługi zwiększonego strumienia paczek – zapewnia Markowska.

Warto dodać, że w ostatnim czasie dwie duże firmy otworzyły sortownie. DPD Polska w Rudzie Śląskiej, a InPost centralną sortownię w Mszczonowie. Dodatkowo InPost powiększył też sieć paczkomatów do 9 tys.

Black Friday przypada w 2020 roku 27 listopada.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze