Owsiak postawił ultimatom firmom współpracującym z WOŚP
Po licznych materiałach Telewizji Republiki, które atakowały fundację WOŚP i jego prezesa, Jerzy Owsiak postawił ultimatum firmom współpracujących z Orkiestrą. Zapowiedział, że zerwie współpracę z firmami, które będą się reklamowały w Telewizji Republika.
- Jeżeli jakakolwiek firma chce z nami współpracować i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać. Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami - grzmiał Owsiak.
Przed 33. finałem fundacja Basta opublikowała wykonany na jej zlecenie raport Instytutu Monitorowania Mediów, według którego z 218 materiałów wyemitowanych 1-12 stycznia 2025 roku w Telewizji Republika i wPolsce 24 o WOŚP i Jerzym Owsiaku 89 proc. była "jednoznacznie negatywna". Zdaniem fundacji materiały koncentrowały się na "personalnych atakach", a także podważały transparentność działań fundacji. Materiały miały dotrzeć do 13 mln odbiorców, a szacunkowy ekwiwalent z nich został oszacowany na 3,82 mln zł.
Jerzy Owsiak stwierdził, że materiały Republiki są jednym z powodów gróźb i życzeń śmierci, które otrzymuje on, jego rodzina i współpracownicy. Stąd ultimatum wobec firm współpracujących z WOŚP. Odpowiedzi w tej sprawie udzielił już Lidl.
Lidl odpowiada na ultimatum Owsiaka
Dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz poinformowała PAP, że jeśli WOŚP nie dojdzie do porozumienia z Telewizją Republika, to sieć sklepów przestanie emitować reklamy w stacji.
- Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania - powiedziała Robaszkiewicz.
Następnie dodała, że względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych stacjach. Podkreśliła także, że za zakup reklam medialnych dla sieci odpowiedzialny jest dom mediowy.
- W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku [...] Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji - dodała Robaszkiewicz.