Zwolnienia w Carrefour – co wiadomo?
- Poinformowaliśmy naszych partnerów społecznych, rozpoczynając tym samym konsultacje ze związkami zawodowymi w sprawie szczegółowych kwestii związanych ze zwolnieniami grupowymi. Oczekujemy, że proces konsultacji zakończy się 18 lutego 2025 r. – deklaruje cytowany przez serwis dlahandlu.pl przedstawiciel Carrefour.
W tej samej publikacji dodano, że zwolnienia obejmą maksymalnie 340 osoby w Warszawie i Bydgoszczy.
Supermarkety i hipermarkety decydują się na mniej promocji niż dyskonty. Ostra rywalizacja
Najbardziej na promocje postawiły sieci convenience (sklepy o mniejszych powierzchniach), które zorganizowały ich o 26,8 proc. więcej rok do roku. Drugie miejsce w rankingu zajęły dyskonty, które zwiększyły liczbę promocji o 23,2 proc. r/r. Na trzecim miejscu znalazły się supermarkety ze wzrostem 13,7 proc. r/r. Na niższym miejscu znalazły się hipermarkety z wynikiem 8 proc.
W ocenie Marcina Lenkiewicza z Grupy BLIX, wzrosty wynikają głównie z zaostrzonej rywalizacji cenowej między dyskontami, które zintensyfikowały działania promocyjne.
"Inflacja spowodowała, że konsumenci zaczęli częściej poszukiwać obniżek cen artykułów codziennego użytku. To skłoniło sieci do zwiększenia liczby akcji promocyjnych, aby sprostać ich oczekiwaniom i wzmocnić konkurencyjność. Liderzy rynku spożywczego rozszerzyli asortyment produktów objętych promocjami, jednocześnie zwiększając częstotliwość publikowania gazetek, aby zyskać przewagę nad rywalami" – wskazał ekspert.
Marcin Lenkiewicz przewiduje, że w I półroczu 2025 r. sieci handlowe zwiększą liczbę promocji. Szczególnie będzie to widoczne w dyskontach i sieciach convenience. Wojna cenowa między nimi prawdopodobnie utrzyma wysoką dynamikę promocji.