Biedronka

i

Autor: MATERIAŁY PRASOWE Biedronka

Nowa oferta Biedronki. Pierwszy produkt marki własnej z certyfikatem Fairtrade

2018-12-14 1:00

Nowa oferta Biedronki na święta to poszerzenie listy produktów opatrzonych certyfikatami. Czekolada gorzka zawierająca 95% kakao z linii premium to pierwszy produkt ze znakiem Fairtrade, który sieć Biedronka wprowadza w ofercie artykułów marki własnej. Dostępna będzie w ramach świątecznej akcji czasowej od 13 grudnia br. w cenie 3,99 zł/szt. 

Nowa promocja Biedronki
Nowa czekolada w ofercie sieci Biedronka charakteryzuje się prostym składem. Miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy i kakao o obniżonej zawartości tłuszczu stanowią 95 proc. składu. Pozostałe składniki to cukier i ekstrakt z wanilii. Czekolada idealnie sprawdzi się jako oryginalny i smaczny upominek pod choinkę - przekonuje producent. 

– Czekolada gorzka, która w składzie zawiera aż 95% masy kakaowej, to przekąska dla prawdziwych koneserów. Przyzwyczajeni jesteśmy do słodszych czekolad, podczas gdy nasza ma prawdziwie gorzki smak, a jej kolor zbliżony jest do czarnego. Aby poznać głębię jej smaku, należy się powoli do niego przyzwyczajać, a następnie delektować bogactwem naprawdę gorzkiej czekolady. Wysokogatunkowe ziarno kakao, użyte do jej produkcji, pozyskiwane jest zgodnie ze standardami Fairtrade – największego systemu certyfikacji produktów sprawiedliwego handlu, o czym informuje umieszczony na opakowaniu znak Fairtrade Cocoa Program – mówi Kamila Sternicka, specjalista ds. jakości i kontroli marki własnej w Jeronimo Martins Polska.

Dzięki certyfikacji Fairtrade drobni producenci kakao uzyskują wyższe ceny skupu swoich plonów i dodatkową premię Fairtrade, którą mogą przeznaczyć na rozwój działalności lub realizację wybranych przez siebie projektów społecznych. Fairtrade zwalcza zjawiska pracy niewolniczej, przymusowej pracy dzieci i wszelkie formy dyskryminacji. Oprócz ochrony praw człowieka standardy Fairtrade regulują sposoby produkcji rolnej z poszanowaniem środowiska naturalnego.


– Decyzja Biedronki o wprowadzeniu do oferty czekolady marki własnej z certyfikatem Fairtrade zasługuje na szczególną uwagę. Dzięki obecności sieci praktycznie w całej Polsce – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach – znacznie więcej konsumentów zyska łatwy dostęp do produktów z certyfikatem Fairtrade – mówi Tomasz Makowski, Key Account Manager Fairtrade Polska. – To ważny krok na drodze do budowania zrównoważonego modelu handlu, który uwzględnia potrzeby producentów surowców, firm i konsumentów. Dodając tę czekoladę do świątecznego prezentu, nie tylko sprawiamy przyjemność obdarowywanej osobie, ale jednocześnie przyczyniamy się do poprawy losu drobnych producentów kakao z odległych krajów, jak Ghana czy Wybrzeże Kości Słoniowej.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze