Nieruchomości nad morzem

i

Autor: MATERIAŁY PRASOWE Nieruchomości nad morzem

O tym marzy co drugi Polak i Polka! Chcemy mieć drugi dom nad polskim morzem [ZDJĘCIA]

2019-11-11 2:34

Z badania przeprowadzonego przez dom badawczy Biostat, na zlecenie Green House Development, wynika, że aż 2/3 Polaków na swój „drugi dom” wybrałoby nieruchomość w kraju, a nie za granicą, z czego niemal połowa respondentów – nad morzem! Nadbałtyckie kurorty ze względu na panujący w nich klimat oraz liczne atrakcje turystyczne są nie tylko doskonałym miejscem do całorocznego wypoczynku, ale także idealną lokalizacją na „drugi dom”, co potwierdzili uczestnicy badania.

Niemal 50 proc. ankietowanych wskazało wybrzeże jako miejsce, w którym chcieliby mieć swój „drugi dom”, do którego jeździliby np. na wakacje. Co ciekawe, tę lokalizację wybierały częściej kobiety - 53 proc., niż mężczyźni - 45 proc. „Drugi dom” nad morzem był najbardziej atrakcyjny dla grupy wiekowej 40-49 lat (52 proc.). 30 proc. Polaków, którzy wzięli udział w badaniu, swój „drugi dom” widziałoby po przeciwnej stronie mapy Polski - w górach. Tę lokalizację wskazywały najczęściej osoby w grupie wiekowej 30-39 lat (37 proc.) a najrzadziej osoby po 60. roku życia (25 proc.).

ZOBACZ TEŻ: Jak poprawić zdolność kredytową? Sprawdź, zanim weźmiesz kredyt czy pożyczkę

Na trzecim miejscu Polacy wskazywali wieś (14 proc.) jako miejsce, w którym chcieliby mieć swoją drugą nieruchomość. Odpowiedź ta cieszyła się największą popularnością grupie wiekowej powyżej 60. roku życia (18 proc.), a najmniejszą u respondentów pomiędzy 40. a 49. rokiem życia – 8 proc. Ale nie tylko morze, góry i wieś znalazły się w odpowiedziach ankietowanych. 4 proc. uczestników badania wskazało również inne obszary jako te, w których chcieliby mieć swój „drugi dom”, a były to: nieruchomość nad jeziorem, na mazurach czy w Warszawie.

Dobry dojazd i nie tylko
Lokalizacja okazuje się kluczowym kryterium, którym kierowaliby się Polacy przy wyborze „drugiego domu”. Decydując się na zakup kolejnej nieruchomości aż 63 proc. respondentów wybrałoby nieruchomość znajdującą się w Polsce, a tylko 22 proc. zdecydowałaby się na dom za granicą. Równie dużo, bo 59 proc. ankietowanych chciałoby, żeby ich „drugi dom” znalazł się w otoczeniu przyrody, a dla 38 proc. ważny byłby dobry dojazd. Ponad 1/4 ankietowanych (28 proc.) przy wyborze „drugiego domu” zwróciłaby uwagę także na to, czy w sąsiedztwie znajdują się atrakcje turystyczne. Dla niemal 18 proc. nie bez znaczenia byłaby architektura i design, wyróżniające nieruchomość, a prawie 15 proc. respondentów sprawdziłoby, czy w otoczeniu znajdują się obiekty handlowo-usługowe. Dla blisko 2 proc. biorących udział w badaniu Polaków ważny byłby również spokój czy czyste powietrze.

SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: W tych miejscach picie szampana na Sylwestra kosztuje najwięcej [INFOGRAFIKA]

Dom z widokiem na morze
Potrzeby Polaków dostrzegają deweloperzy, a ich odpowiedzią na nie są inwestycje o całorocznym charakterze, zlokalizowane w bliskim sąsiedztwie natury. Przykładem jest kompleks 5. apartamentowców Wave Apartments, powstający przy plaży w Międzyzdrojach. Inwestycja potwierdza wyniki badania i pokazuje, że zainteresowanie „drugim domem” nad morzem jest duże – pomimo tego, że pierwszy etap inwestycji zostanie oddany w I kwartale 2021 roku, to już 40 proc. apartamentów znalazło swoich właścicieli.

- "Drugi dom" to nieruchomość, którą możemy mieć na własny użytek lub traktować ją jako inwestycję, umożliwiającą stały, comiesięczny dochód - nawet 7 proc. w skali roku. Całoroczny charakter takiej inwestycji oznacza, że zapewnia ona atrakcje nie tylko w sezonie wysokim, ale i poza nim. W przypadku Wave Apartements w Międzyzdrojach turyści będą mogli cieszyć się bliskością natury, ale i korzystać z udogodnień, znajdujących się w obrębie kompleksu tj. baseny, strefa SPA czy restauracja. Właściciel „drugiego domu”, decydujący się na zakup nieruchomości na wynajem, będzie odpoczywał w Międzyzdrojach w ramach tzw. pobytów właścicielskich - mówi Wioleta Lipska, Green House Development.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze