Jak dostać pieniądze?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Orange Polska ma zwrócić koszty za połączenia z infolinią klientom, korzystającym z ofert Orange i nju, którzy:
- dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.;
- zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.;
- w czasie kontaktu z infolinią posiadali pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe;
- nie złożyli reklamacji w zakresie kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź.
Dodano, iż spółka ma także przestać pobierać opłaty za diagnozę techniczną (49 zł) oraz zwrócić pobrane z tego tytułu opłaty.
Obecni klienci usług Orange i nju mogą wypełnić specjalny formularz dostępny przez trzy miesiące od daty jego publikacji na stronie internetowej spółki: Złóż wniosek o wypłatę rekompensaty. Osoby, które nie wypełnią formularza również otrzymają zwrot pieniędzy. Zapłacą mniej za rachunek (w ofertach postpaid) lub dostaną doładowanie konta (prepaid).
Spółka wykona decyzję UOKiK
Jak przekazał w rozmowie z PAP rzecznik Orange Polska Wojciech Jabczyński, spółka wykona decyzję UOKiK, do czego zobowiązała się w wyniku dialogu z Urzędem. "Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy już w marcu 2023 roku. Pozostałe zobowiązania zrealizujemy zgodnie z harmonogramem" – podkreślił.
Oprócz spółki Orange Polska, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) dokładnie przeanalizował działania trzech innych największych operatorów telefonii komórkowej w kontekście opłat za kontakt z infolinią. T-Mobile Polska oraz Polkomtel z sukcesem przeszły proces weryfikacji, a po uwagach wydanych przez urząd, dokładnie dostosowały swoje procedury komunikacji z klientami. Obecnie informują one swoich abonentów, że w przypadku posiadania przez nich pakietów minut, w tym tzw. pakietów bez limitu, koszty połączeń z infolinią obsługową będą naliczane z tych pakietów.
W przypadku operatora P4, do którego należy m.in. sieć Play, Prezes UOKiK wszczął procedurę wyjaśniającą. W trakcie tego procesu spółka Play zdecydowała się na istotne zmiany w swoich praktykach, które mają na celu zwiększenie korzyści dla konsumentów.