„Automaty paczkowe to uzupełnienie sieci DPD Pickup i uelastycznienie oferty DPD na ostatniej mili. Pomyślnie przetestowaliśmy urządzenia SwipBox zwiększające efektywność naszej sieci odbiorów i cieszymy się, że mogą już z nich korzystać mieszkańcy największych miast w Polsce” - wyjaśnia prezes DPD Rafał Nawłoka w komunikacie.
CZYTAJ TAKŻE: Kurierzy uratują święta i black friday. Firmy gotowe na mega ruch
Najpierw automaty do odbioru paczek będą mogli przetestować mieszkańcy dużych miast, takich jak Warszawa, Wrocław, Reszów, Lublin, łódź, Poznań, Szczecin, Aglomeracja Śląska Kraków, Trójmiasto czy Elbląg. Podczas zakupów online pojawi się dla nich opcja dostawy do automatu.
W tej chwili monopolistą w podobnym rozwiązaniu był Inpost, właściciel Paczkomatów.
Automaty, do których DPD dostarczy przesyłki, należą do duńskiej firmy SwipBox, która od 2012 r. dostarcza rozwiązania sprzętowe i software'owe dla logistyki, branży retail oraz detalistów i konsumentów. Jest także producentem automatów. W Polsce SwipBox ma wdrożyć automaty kurierskie na zasadach tzw. agnostycznej sieci, czyli dostępnej dla każdego operatora logistycznego.
Czytaj także: Nastoletni włamywacze do paczkomatów schwytani! Sukces policji w Otwocku
DPD Polska jest częścią DPD group, drugiej co do wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Z DPD kooperuje 7 tys. kurierów. Firma dysponuje siecią ponad 2,6 tys. punktów nadań i odbiorów Pickup i oddziałów miejskich.